تکمیل زنجیره ارزش در پرتو تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

تکمیل زنجیره ارزش در پرتو تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی
(شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴) ۰۸:۳۴

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: توسعه صادرات غیرنفتی از اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است بنابراین کاهش خام فروشی مواد اولیه اجتناب ناپذیر است.

امید کریمیان در گفتگو با خبرنگار نیپنا سرمایه گذاری های جدید در کنار توسعه در صنایع پتروشیمی به منظور کاهش خام فروشی و اشتغال آفرینی را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: توسعه صادرات غیرنفتی یکی از ابعاد مثبت توسعه در صنعت پتروشیمی ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: کشورمان به دلیل دارا بودن منابع غنی نفت و گاز فرصت خوبی برای توسعه صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده دارد. بنابراین، باید از منابع بهترین استفاده را کرد که تحقق این امر در گروی سرمایه گذاری مناسب است.

به گفته این نماینده مجلس نهم، با توسعه صنایع پتروشیمی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت یعنی کاهش خام فروشی و صادرات فرآورده محقق می شود.

وی افزود: یکی از معضلات کنونی کشور کمبود شغل است. بنابراین، رشد صنایع پتروشیمی می تواند در رفع این چالش کمک کند. بنابراین، بستر را برای توسعه این صنایع با سازوکار مشخص باید مهیا شود.

کریمیان؛ انجام پژوهش در زمینه فرآیندهای تولید محصولات پتروشیمی و تبدیل پژوهش به فناوری و ارائه آن به صنعت را با اهمیت دانست و گفت: انجام پژوهش به منظور بهینه سازی فرآیندهای تولیدی و رفع موانع تولید در مسیر دانش های نوین، اولویت است.

تعداد بازدید : ۲,۲۵۰