عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تکمیل زنجیره ارزش با حمایت از بخش خصوصی محقق می شود

تکمیل زنجیره ارزش با حمایت از بخش خصوصی محقق می شود
(چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴) ۱۱:۱۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه‌ یافته با در نظر گرفتن ملاحظات آمایش سرزمین، قادر خواهد بود به رشد و توسعه مناطق یادشده کمک کند و تشویق بخش خصوصی و کمک دولت در این زمینه مؤثر خواهد بود .

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار نیپنا، شتاب دهی در توسعه پتروشیمی به‌عنوان بخشی از بدنه صنعت نفت کشور با هدف جلوگیری از خام فروشی و تولید محصولات سودآور، را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواند .

عضو کمیسیون انرژی افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی یا همان پایین‌دستی به علت وجود ارزش‌ افزوده بالا یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور خواهد بود که توسعه صادرات غیرنفتی را به ارمغان می‌آورد و افزون بر این، اشتغال آفرین و خلق ‌کننده ثروت خواهند بود. بنابراین، تسهیل در شرایط سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها با یک سازوکار مشخص کمک‌کننده خواهد بود .

وی گفت: توسعه صنایع پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه‌ یافته با در نظر گرفتن ملاحظات آمایش سرزمین، قادر خواهد بود به رشد و توسعه مناطق یادشده کمک کند که تشویق بخش خصوصی و کمک دولت در این زمینه مؤثر خواهد بود .

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، در روند توسعه صنایع برای اثرگذاری بهتر باید رویکرد ملی تقویت شود تا با اتخاذ تصمیم‌های درست توسعه صنایع به نفع کشور شتاب گیرد .

وی افزود: اکنون صنعت پتروشیمی در وضعی است که می‌تواند وارد جهش دوم به لحاظ ارزش تولید شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۸۴