شروع به کار مجتمع تولید پلی اتیلن پتروشیمی صداره در جبیل عربستان

شروع به کار مجتمع تولید پلی اتیلن پتروشیمی صداره در جبیل عربستان
(شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۲

انتظار می رود تاثیر شروع به کار مجتمع جدید پلی اتیلن این شرکت، در نتایج عملکرد مالی سه ماهه چهارم صداره بروز یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت خدمات پایه ای صداره ( Sadara Basic Services ) عربستان سعودی که زیرمجموعه شرکت پتروشیمی صداره کمیکال به شمار می رود؛  اعلام کرد: مجتمع تولید پلی اتیلن ( PE ) این شرکت در شهر صنعتی جبیل 2 راه اندازی شده است.

شرکت صداره می گوید: مجتمع یادشده با ظرفیت تولید 375 هزار تن در سال، به تولید محصولاتی با کاربردهای ویژه، نظیر پلاستیک های گرید مواد غذایی، بسته بندی های صنعتی و مصرفی ( industrial and consumer packaging ) و فیلم های پلیمری برای مصارف بهداشتی ( health and hygiene films )، می پردازد.

این اولین مجتمع از 26 مجتمع در نظر گرفته شده برای مجموعه پتروشیمی شرکت صداره در شهر صنعتی جبیل 2 به شمار می رود. صداره پیشتر اعلام کرده بود که این مجتمع تا پایان سال 2015 به بهره برداری می رسد.

شرکت صداره کمیکال با ارزش 20 میلیارد دلار، حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت آرامکو عربستان سعودی و داو کمیکال آمریکا محسوب می شود.

شهر صنعتی جبیل 2 در شمال شهر صنعتی کنونی جبیل، در شرق عربستان سعودی واقع شده است و احداث آن با هدف توسعه این شهر صورت گرفت.

جبیل 2 شامل 26 طرح دولتی و خصوصی خواهد بود که سرمایه گذاری لازم برای احداث آن ها معادل 17 میلیارد و 600 هزار دلار برآورد می شود.

اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، به جذب سرمایه گذاری های خارجی کمک شایانی می کند.

تعداد بازدید : ۲,۴۲۷