دانمارکی ها آماده بازگشت به ایران هستند

دانمارکی ها آماده بازگشت به ایران هستند
(سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۸

فعالان صنعت پتروشیمی دانمارک همگام با دیگر رقبای اروپائی خود آماده بازگشت به ایران در دروان پساتحریم هستند.

پر باکرود معاون واحد بازرگانی شیمیایی شرکت دانمارکی هالدور تاپسک یکی از سخنرانان دوازدهمین همایش بین المللی IPF در گفتگو با خبرنگار نیپنا، صنعت پتروشیمی ایران را پر بار ارزیابی کرد و از اشتیاق شرکت خود به همکاری دوباره با فعالان صنعت پتروشیمی ایران در دوره پساتحریم یاد کرد.

باکرود در مورد زمینه های کاری صنعت پتروشیمی ایران گفت: از نظر من ایران دارای پتانسیل های زیادی در زمینه صنعت پتروشیمی است که به دلیل تحریم ها از این پتانسیل به خوبی استفاده نشده است. ما قصد داریم تا فعالیت مجدد خود در ایران را پیگیری کرده و می دانیم که در سال آینده میلادی فرصت های سرمایه گذاری و سود آوری فراوانی در ایران وجود خواهد داشت و برای استفاده از این فرصت ها از تمام توان خود بهره برداری خواهیم کرد.

وی در مورد سطح رشد و توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: پتانسیل و حمایت های تسهیلاتی و مالی فراوانی در ایران نیاز است و کار سخت و تلاش مستمر هر دو طرف قرارداد موجب سودآوری و رشد بیشتری برای صنعت خواهد بود. ایران نیازمند تسهیلات مالی و سرمایه گذاری است. نکته دیگر در مورد صنعت پتروشیمی ایران پایین بودن تنوع محصولات تولیدی صنایع پایین دست پتروشیمی است و در صورت سرمایه گذاری شرکتهای خارجی و استفاده از پتانسیل های موجود و سخت کوشی، تولیدات پایین دست پتروشیمی ایران متنوع تر خواهد شد.

باکرود خاطرنشان کرد که شرکت هالدور تاپسک یک شرکت سرمایه گذاری نیست و گفت: ما تولید کننده تکنولوژی و ارائه دهنده لایسنس تولید محصولات پایین دست پتروشیمی هستیم و می توانیم با ایران در زمینه عرضه تکنولوژی و فن آوری های نو و لایسنس تولید محصولات پتروشیمی همکاری داشته باشیم. 

معاون واحد بازرگانی شیمیایی شرکت هالدور تاپسک در مورد قراردادهای گذشته این شرکت با ایران گفت: پیش از تحریم های بین المللی قراردادهای متفاوتی با ایران انعقاد کرده بودیم که به دلیل تحریم متوقف شده بودند و قصد داریم تا در صورت امکان بخشی از آن قراردادهای را دوباره احیا کنیم و سطح همکاری خود با شرکتهای ایرانی را مانند گذشته گسترش دهیم. تقریبا نزدیک به ده قرارداد همکاری متوقف شده با شرکتهای ایرانی داریم که هر کدام امکان داشته باشد دوباره فعال خواهیم کرد.

تعداد بازدید : ۲,۰۸۴