مدیر دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران

IPF دیپلماسی انرژی ایران را تقویت می کند

IPF دیپلماسی انرژی ایران را تقویت می کند
(چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۱۷

برنامه ریزی دقیق برای برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و تحرک ایجاد شده در روند دیپلماسی انرژی کشور، نوید بخش آینده ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر همایش های بین المللی پتروشیمی ایران در آستانه برگزاری این رویداد مهم در گفتگو با ماهنامه پیام پتروشیمی گفت: درعرصه دیپلماسی انرژی، برگزاری موفق دوره های گذشته و استقبال کم نظیراز این دوره همایش نشان داد شرکت های بزرگ بین المللی و بزرگان صنعت پتروشیمی بر این باورند که صنعت پتروشیمی ایران دارای جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی است.

متن کامل این گفتگو در ادامه می آید:

دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران در سال 1394 با چه رویکردی برگزار می شود؟

برگزاری این دوره از همایش همزمان با مذاکرات موفق ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ زمینه را برای گسترش تعامل میان صنعت پتروشیمی ایران و کشورهای دارای دانش و فناوری روز جهان تسهیل کرده است و پیش بینی می شود این رویداد بزرگ بین المللی دستاوردهای خوبی را در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران به دنبال داشته باشد.

همچنین فضای جدید پسا تحریم صنعت پتروشیمی و برگزاری همایش امسال با استقبال بی سابقه ای که روبرو شده است، دستاوردی ارزشمند برای صنعت پتروشیمی ایران به شمار می رود. ذکر این نکته ضروری است که نگاه جهان به ایران امروز تغییر کرده است.

 میزان استقبال کشورها و شرکتهای بین المللی و داخلی امسال چگونه است؟

 دوازدهمین همایش پتروشیمی ایران 23 و 24 آذرماه امسال به مدت دو روز برگزار می شود و میزبان حدود ١٣٠٠ شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان و ایران خواهد بود و خوشبختانه امسال سطح کمی و کیفی همایش، رشد مطلوبی را تجربه می کند.

در همایش امسال 22 سخنران خارجی که همه از مدیران ارشد پتروشیمی جهان هستند حضور دارند و مقامهای عالی وزارت امور خارجه، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارائی و نیز چند وزارتخانه دیگر در بزرگترین همایش صنعت پتروشیمی کشورمان حضور خواهند داشت.

در این دو روز، افزون بر سخنرانی های تاثیر گذار، مذاکره های خوبی میان شرکتهای ایرانی و خارجی نیز انجام می شود و با تدابیر اندیشیده شده، در آینده نیز این شرایط تداوم دارد و تعامل شرکت های ایرانی با شرکتهای بین المللی ادامه می یابد.

البته با توجه به فضای مثبت پساتحریم و افزایش علاقه مندی خارجی ها برای حضور در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشور، فرصت مناسبی برای افزایش همکاری با شرکت های بین المللی ایجاد شده است و نباید این فرصت را از دست داد.

در این میان باید گفت که سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در کشورهای اروپائی همکاری بسیار خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش داشته اند.

 همچنین رئیس انستیتو نفت فرانسه نیز همانند دوره های پیشین در این همایش حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.

محورهای اصلی همایش دوازدهم چیست؟

در این همایش، اهمیت انتقال دانش فنی، بهره گیری از فناوری های روز جهان و آینده بازارهای متانول و پروپیلن بررسی می شوند.

همچنین تکمیل زنجیره ارزش و بهره برداری از طرحهای توسعه ای باقی مانده مورد بحث قرار خواهد گرفت و باید تاکید کرد که انتقال دانش فنی و تحلیل بازار دو رویکرد مهم همایش امسال است.

خوشبختانه با توجه به فضای به وجود آمده، حضور و مشارکت شرکت های خارجی در همایش امسال مطلوب است و باید یادآوری کنم که دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران، آخرین دستاوردهای شرکت های ایرانی را منعکس می کند و می تواند محل مناسبی برای گفتگو و رایزنی میان شرکتهای ایرانی و خارجی باشد.

صنعت پتروشیمی در جهان، صنعتی رو به رشد است و در این مسیر، دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران با مشارکت فعال شرکتهای ایرانی و خارجی همراه است که این امر نشان دهنده اهمیت این صنعت برای بزرگان صنعت پتروشیمی دنیاست.

این نکته را نباید فراموش کرد که امروز همه کارشناسان اعتقاد دارند که آینده صنعت پتروشیمی ایران چشم انداز بسیار خوبی دارد و با همکاری و تعامل میان همه متولیان امر می توان یک بار دیگر جهش صنعت پتروشیمی ایران را رقم زد.

نحوه مشارکت هلدینگ خلیج فارس به عنوان متولی توسعه در همایش امسال چگونه است؟

 با تعامل و همکاری مهندس نژادسلیم، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس که در این همایش سخنرانی خواهد کرد،این شرکت امسال در همایش بسیار نقش آفرین خواهد بود و فضای مناسبی برای افزایش رایزنی ها و جذب سرمایه گذاری های جدید برای این شرکت مهیا است و امید است طرح های توسعه ای پتروشیمی بتواند با تزریق منابع مالی جدید جان تازه ای بگیرد.

سرمایه گذاران بین المللی باید مطلع باشند که هلدینگ خلیج فارس دارای طرح های توسعه ای مختلفی است و با توجه به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی سهامدار اصلی آن است از حمایت کامل این شرکت برخوردار است.

تعداد بازدید : ۳,۶۹۳