مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

علاقه مندی ترکیه به سرمایه گذاری 100 درصدی در پتروشیمی ماکو

علاقه مندی ترکیه به سرمایه گذاری 100 درصدی در پتروشیمی ماکو
(یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴) ۱۵:۳۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از علاقه مندی شرکت های ترکیه به سرمایه گذاری 100 درصدی در پتروشیمی ماکو خبرداد و گفت: سیاست دولت استفاده بهینه از منابع است و سرمایه گذاری ترک ها در ساخت پتروشیمی در این منطقه 6 میلیارد دلار برآورد شده است .

حسین فروزان در گفتگو با خبرنگار نیپنا در پاسخ به این پرسش که علاقه مندی شرکت های ترکیه ای در تاسیس پتروشیمی در مشارکت با چه بخشی از اقتصاد کشور خواهد بود، اظهار کرد: ترک ها تمایل دارند که به صورت 100 درصدی در پروژه های پتروشیمی سرمایه گذاری کنند .

فروزان با بیان این که ویژگی های مناطق آزاد کشور با هم متفاوت است، خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل یکی از مواردی است که قیمت تمام شده محصولات تولیدی را افزایش می دهد و حتی میتواند تولید کالایی را از شرایط رقابتی خارج کند ویکی از ویژگی های صادرات به ترکیه هزینه های پائین حمل و نقل به این کشور و دسترسی آسان به این بازار از منطقه آزاد ماکو است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان این که براساس طرح آمایش سرزمین باید درآمد استانها به صورت متناسب افزایش یابد به پائین بودن درآمد استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها اشاره کرد و افزود: ماکو با شرایطی که در حال حاضر دارد زمینه بسیاری برای سرمایه گذاری در صنایعی مانند پتروشیمی داشته و اشتغال آن می تواند موجب افزایش ثروت عمومی کشور شود .

فروزان برآورد اولیه سرمایه گذاری در پتروشیمی ماکو را 6 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این امیدواری وجود دارد که حضور شرکتهای خارجی  منجر به سرمایه گذاری مناسب در بخش صنایع مهم این منطقه از جمله پتروشیمی شود .

تعداد بازدید : ۳,۳۰۱