مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

تدوین نقشه راه صنعت پتروشیمی با هدف گذاری در 2 برنامه پنج ساله

تدوین نقشه راه صنعت پتروشیمی با  هدف گذاری در 2 برنامه پنج ساله
(یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴) ۰۸:۵۱

نقشه راه صنعت پتروشیمی تدوین شده است و در یک برنامه 10 ساله که به دو بخش 5 ساله تقسیم می شود ظرفیت تولید به 180 میلیون تن خواهد رسید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف دستیابی به هدفهای پیش بینی شده خود برنامه ریزی های جامعی را انجام داده است.

حمیدرضا رستمی افزود: نقشه راه صنعت پتروشیمی در 7 جلد تدوین شده است و در یک برنامه 10 ساله که به دو بخش 5 ساله تقسیم می شود ظرفیت تولید قرار است به 180 میلیون تن برسد و برای رسیدن به این هدف نقشه راه برنامه ششم با هدف کوتاه مدت در حال تدوین است که بزودی نهایی می شود.

 وی ادامه داد: نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای رسیدن به برنامه های آتی صنعت پتروشیمی بسیار تعیین کننده است و با تکیه بر برنامه ششم توسعه و نیز نقشه راه تلاش خواهیم کرد به برنامه ریزی های انجام شده دست یابیم.

رستمی با بیان این که امروز حفظ منافع ملی در اولویت قرار دارد و پتروشیمی به عنوان صنعتی که ارزش افزوده بالایی دارد مورد توجه تمام متولیان امر قرار دارد گفت: با توجه به خصوصی شدن بسیاری از شرکت های پتروشیمی و تجربه به دست آمده در سال های اخیر اکنون بیشتر طرح ها و شرکت ها خواستار حضور دوباره و ایجاد چتر حمایتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان تنظیم گر روابط یا رگولاتور در این صنعت هستند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه با حمایت ویژه مهندس زنگنه، وزیر نفت مسیر و نقشه راه به خوبی در حال تدوین و نهایی شدن است و در این مسیر معاونت برنامه ریزی وزارت نفت نیز با همکاری و تعامل بسیار خوبی که با شرکت ملی صنایع پتروشیمی دارد و همواره این شرکت را در مسیر فعالیت های خود برای ورود به دوره جدید همراهی می کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بدون تردید اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تکیه بر بیش از 50 سال تجربه و فعالیت خود از ارکان توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و حمایت وزارت نفت از فعالیت های آینده این شرکت می تواند بسیاری از چالش های موجود را که طرح ها و مجتمع های پتروشیمی با آن مواجه هستند برطرف کند.

تعداد بازدید : ۳,۱۲۳