چشم انداز مبهم برای بازار آروماتیک های آمریکا

چشم انداز مبهم برای بازار آروماتیک های آمریکا
(شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴) ۱۱:۲۶

کارشناسان بر این باورند که به دلیل روند کند رشد اقتصاد آسیا قیمت آروماتیک ها در سال آینده با کاهش روبرو خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، پس از یک سال از شیوه های بی قاعده در بازار محصولات آروماتیک در ایالات متحده، شرکت کنندگان در نشست سالانه پتروشیمی آمریکای لاتین بخش های قانونمندی برای این بازار مشخص کردند که بر اساس آن بازار آروماتیک های ایالات متحده شاهد صعود قیمت محصولاتی چون بنزن، تولوئن و زایلن مخلوط نسبت به سال 2015 خواهد بود.

منابع تولید کننده بنزن بر اساس این دیدگاه و با توجه به ظرفیت فنل آسیایی جدید سال 2016 معتقدند که صادرات بنزن آسیا به ایالات متحده آمریکا کاهش خواهد داشت و این مرهون افزایش تولید سالانه بنزن خالص در ایالات متحده خواهد بود.

به گفته یک منبع آگاه، افزایش یا ثبات قیمت انرژی و از طرف دیگر افزایش تقاضا برای خوراک موجب تقویت وضعیت بازارفروش آروماتیک ها می شود. در بازار تولوئن نیز از نظر تقاضا وضعیتی مشابه با بازار بنزن دیده می شود. در سال 2015 به دلیل توجه به افزایش اکتان و افزایش تقاضا شیمیایی برای تولید بنزن شاهد بالا رفتن قیمت این محصول بودیم.

درخواست ترکیبات متنوع بنزین بر اساس میزان اکتان در سال گذشته منجر به افزایش قیمت زایلن مخلوط در سال 2016 خواهد شد.

تاخیر در راه اندازی کارخانه های پتروشیمی و تعطیلی ناگهانی و یا تغییر خط تولید کارخانه های پتروشیمی متاثر از کندی رشد اقتصادی به خصوص در چین، که نقش عمده ای در بازار محصولات پتروشیمی دارد روی بازار آروماتیک ها  تاثیر بسیار خواهد داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، قیمت بنزن در سال 2015 در آمریکا 715 دلار به ازای هر تن، قیمت تولوئن 739 دلار به زای هر تن و قیمت زایلن مخلوط 730 دلار به ازای هر تن بوده است.

تعداد بازدید : ۲,۱۶۹