شعری مقدم :

شرکت ملی صنایع پتروشیمی طراح توسعه می شود

شرکت ملی صنایع پتروشیمی طراح توسعه می شود
(چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۱:۵۴

نهمین اجلاس شرکتهای تولیدی پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر صبح امروز (4 آذر ماه) با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نیپنا، در این اجلاس که تمامی مدیران شرکتهای تولیدی پتروشیمی مستقر در منطقه حضور داشتند، عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت : امروزه تمامی کشورهای پیشرفته به امر توسعه متوازن به عنوان عامل حیاتی در ساختارهای اقتصادی توجه ویژه ای دارند اما در کشور ما با وجود ابلاغ سند چشم انداز توسعه از سوی مقام معظم رهبری متأسفانه در امر توسعه متولی مشخصی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص مرجع قیمت گذاری نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی افزود : باید مرجع تعیین قیمت خوراک در دست متولی و مسئول توسعه باشد بنابراین سازمان مدیریت برنامه ریزی باید این مسئولیت را بپذیرد از سوی دیگر مطالعات بازارهای جهانی نشان می دهد که قیمت گاز تحت تأثیر شدید نوسانات قیمت نفت است . بنابراین با کاهش قیمت نفت جهانی بهای گاز نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به اظهارت وزاری انرژی که اخیراً در تهران برگزار شد افزود : طبق گفته وزاری انرژی با کاهش بهای نفت جهانی قیمت گاز نیز از 320 دلار در هر هزار متر مکعب به 220 دلار کاهش یافته است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف، مأموریت ها، اهداف و ارزش های بنیادین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ساختار حاکمیتی توسعه ای اشاره کرد و گفت : با همکاری و تلاش متخصصان، مدیران و صاحب نظران صنعت پتروشیمی، مأموریتهای جدید و چشم انداز این شرکت تدوین شده است و از شرکتهای پتروشیمی و متولیان صنعت پتروشیمی می خواهیم با مطالعه این مأموریتها واهداف نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به ما ارائه نمایند.

وی گفت : شرکت ملی صنایع پتروشیمی در شرایط جدید اجازه ندارد به طور مستقیم در بخش توسعه حضور داشته باشد. بلکه از این پس این شرکت به عنوان طراح و تسهیل کننده توسعه در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

شعری مقدم خدمات شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در قالب سازمان حاکمیتی در بیست محور و با تأکید بر ایفای نقش رگولاتوری عنوان کرد : تنظیم و ارائه سیاستهای توسعه، تدوین برنامه های توسعه، پیشنهاد و اصلاح قوانین در حوزه صنعت پتروشیمی، ارائه آمار و اطلاعات تحلیلی، شناسایی و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و ارائه خدمات مرتبط در حوزه منابع انسانی و مسئولیت های اجتماعی از مهمترین مأموریت ها و خدمات NPC در دوره جدید خواهد بود.

در این اجلاس معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تمامی شرکتهای پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر خواست تا در راستای توسعه متوازن، متحد، منسجم و هماهنگ فعالیت نمایند.

شعری مقدم ادامه داد: امیدوارم با اتحاد و همبستگی شرکتهای دولتی و شرکتهای خصوصی فعال در صنعت پتروشیمی شاهد رقابتی سالم در امر توسعه این صنعت در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : ما میدانیم در کشور مشکلاتی وجود دارد و تا زمانی که حل نشود ما با آنها دست به گریبانیم اما تا زمانی که من در این مسند هستم با تمام قوا تلاش خواهم کرد از صنعت پتروشیمی حمایت نمایم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: یکی از مشکلات موجود در صنعت پتروشیمی این است که با دو نرخی شدن قیمت ارز تمامی شرکتهای پتروشیمی ملزم به ورود به بورس شده اند در صورتی که این الزام از نظر من غیرمنطقی است و معتقدم که بورس باید یکی از کانال های فروش محصولات پتروشیمی باشد.

وی از شرکت های پتروشیمی خواست تا منافع خود را در معقوله های مربوط به خوراک، قیمت گذاری، فروش محصول، اخذ زمین و سایر موارد دیگر پیگیری کنند و بیان کرد دولت طرفدار بخش خصوصی است.

گفتنی است در بخش دوم این اجلاس مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی از جمله : اسپک، شهیدتندگویان و مارون گزارش عملکرد خود را ارائه کردند و در خصوص برخی از مسائل و مشکلات توضیحاتی را ارائه نمودند.

این گزارش می افزاید : در پایان نهمین اجلاس مدیران عامل منطقه ماهشهر،مهندس شعری مقدم از مجتمع های پتروشیمی کارون، خوزستان و شرکت پژوهش و فن آوری پتروشیمی بازدید کرد.

تعداد بازدید : ۳,۵۰۵
Loading