آغاز به کار مجدد مجتمع پتروشیمی ABC براسکم

آغاز به کار مجدد مجتمع پتروشیمی ABC براسکم
(چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۸

براسکم از آغاز دوباره عملیات تولید در مجتمع پتروشیمی ABC خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، هوستون، مجتمع پتروشیمیABC  شرکت براسکم در استان سائوپائولوی برزیل که یک ماه پیش بر اثر آتش سوزی سه واحد کارخانه های تولید محصولات پتروشیمی، فعالیت خود را متوقف کرده بود، تولید خود را آغازمی کند.

با وجود این که جزییات بیشتری از شرایط فعالیت مجدد مجتمع پتروشیمی براسکم در دسترس نیست، سخنگوی شرکت پتروشیمی براسکم نیز ضمن تایید این مطلبگفت که عملیات تولید در مجتمع پتروشیمی ABC بزودی دوباره آغاز خواهد شد.

شرکت پتروشیمی برزیلی براسکم، بزرگترین تولید کننده رزین در امریکای جنوبی است که واحدهای تولیدی آن سالانه 1.6 میلیون تن الفین و آروماتیک مانند اتیلن، پروپیلن، بنزن و کومن تولید می کنند. در جریان آتش سوزی ماه گذشته سه واحد کراکر مجتمع ABC در مجموعه پتروشیمی کاپوآوا درگیر حریق شد و پس از یک ماه توقف تولید، دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

یک توزیع کننده برزیلی محصولات پتروشیمی که با مجموعه براسکم رابطه تجاری دارد گفت : کراکر اتیلن از یکشنبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بقیه واحدها در چند روز آینده دوباره به چرخه تولید باز خواهند گشت .

این توقف تولید در تمامی واحدهای تولیدی اتیلن مجتمع ABC با ظرفیت  تولید سالانه 700 هزار تن بود. علاوه بر آن تولید سالانه 300 هزار تن پروپیلن و 255 هزار تن بنزن نیز در این مدت متوقف شده بودند. از طرفی واحدهای الفین های براسکم که تامین کننده خوراک اولیه پلی الفین، اتیلن و پلی پروپیلن هستند نیز بسته شده بود.

با وجود این که مجتمع پتروشیمی ABC شرکت برزیلی براسکم کارخانه تولید پی وی سی ندارد، اما این توقف تولید محصولات پتروشیمی منجر به تعطیلی واحدهای تولید کننده پی وی سی در برزیل نیز شد.

تعداد بازدید : ۳,۰۵۷