وزیر نفت در دیدار با وزیر اقتصاد هلند مطرح کرد:

نیاز 50 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاری

نیاز 50 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاری
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۹

بیژن زنگنه با اشاره به این که صنعت پتروشیمی به بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، تسریع کرد: هم اکنون دولت هیچ سرمایه گذاری در این بخش انجام نداده، اما بخش خصوصی در این زمینه فعال است که امیدواریم شرکتهای هلندی در این بخش حضور پیدا کنند.

به گزارش نیپنا، وزیر نفت صبح امروز سه شنبه (سوم آذر ماه) در حاشیه دیدار با هنک کامپ، وزیر اقتصاد کشور هلند به روابط کاری دو کشور از قبل از تحریم ها اشاره کرد و گفت: شرکت بزرگ شل پیش از  تحریم ها حضور فعالی در ایران داشته که امیدواریم پس از لغو تحریم ها این شرکت در صنعت نفت ایران بار دیگر فعال شود.

زنگنه با بیان این که ایران امروز با پیش از تحریم ها تفاوتهای زیادی کرده است، سیاست جدید دولت را استفاده از نیروهای تحصیل کرده ایرانی در بخش های مختلف عنوان و اظهار کرد: شرکتهای دو کشور می توانند با مشارکت یکدیگر و تولید محصول مشترک علاوه بر حضور در ایران محصولات تولیدی را به سایر کشور ها صادر کنند.

وزیر نفت در پایان از دولت هلند خواست از شرکتهای که قراراست در ایران سرمایه گذاری و فعالیت کنند حمایت بانکی و بیمه ای انجام دهد.

وی با بیان این که شاخه های زیادی از همکاری بین شرکتهای ایرانی و هلندی وجود دارد، این همکاری را تنها در بخش بالادستی نفت ندانست و گفت: ذخیره سازی نفت و گاز، نگهداری بنادر، پالایشگاه های نفت و گاز و مجتمع های پتروشیمی مهمترین زمینه های همکاری بین شرکتهای دو کشور می تواند باشد.

تعداد بازدید : ۴,۴۳۳