تحقق 136 درصد از اهداف صادراتی در پتروشیمی فن آوران

تحقق 136 درصد از اهداف صادراتی در پتروشیمی فن آوران
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۰۸:۲۹

پتروشیمی فن آوران در 7 ماهه نخست امسال 514 هزار تن محصول به ارزش 154 هزار دلار به خارج از کشور صادرات داشته که این میزان معادل 136 درصد عملکرد به برنامه است.

به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی فن آوران همچنین طی هفت ماه اول سال 726 هزار تن محصول معادل 98.6 درصد عملکرد نسبت به برنامه خود تولید داشته است.

شرکت فن آوران سهم 3 درصدی را در تولید ماه مهر در بین دیگر شرکتهای پتروشیمی دارد که معادل 101 هزار تن است. صادرات مهر ماه این شرکت 65.2 هزار تن به ارزش 15.3 هزار دلار بوده است.

همچنین سهم تناژ و ارزش صادرات این شرکت از کل صادرات در مهر ماه  به ترتیب 3.6 و 1.7 درصد است.

شرکت پتروشیمی فن آوران 160 هزار تن فروش داخلی در هفت ماه نخست سال و 32 هزار تن فروش در مهر ماه امسال داشته است.

بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی فن آوران(سهامی عام) در سال 1377 تاسیس و به ثبت رسیده است، فعالیت این شرکت در زمینه احداث، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول، اسیداستیک و منواکسید کربن به منظور صادرات، استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی بوده و منطبق با اهداف و سیاستهای کلان بخش صنعت در رابطه با صادرات، ایجاد اشتغال ، انتقال دانش فنی ، تربیت نیروی متخصص و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا از گاز طبیعی می باشد .

شرکت پتروشیمی فن آوران با هدف تولید متانول، مونواکسیدکربن و اسید استیک در منطقه ویژه ماهشهر ساخته شده است و این شرکت، ششمین تولید کننده بزرگ متانول در خاورمیانه است و رتبه هجدهم را در بین تولیدکنندگان متانول جهان دارد.

تعداد بازدید : ۲,۷۹۷