ظرفیت تولید پلی اتیلن کویت افزایش می یابد

ظرفیت تولید پلی اتیلن کویت افزایش می یابد
(یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۰

کویت یک برنامه جامع ملی را برای توسعه صنعت پتروشیمی خود دنبال می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از کونا (خبرگزاری رسمی کویت)، محمد حسین، رئیس و مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایکویت کویت، اعلام کرد: پروژه این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن کویت، در نیمه نخست سال 2016 به بهره برداری می رسد.

وی افزود: فاز اول این پروژه که مربوط به تولید اتیلن است؛ تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می شود. اما عملیات اجرایی فاز دوم، شامل راه اندازی مجتمع تولید پلی اتیلن این شرکت، تا نیمه اول سال آینده به طول می انجامد.

حسین در حاشیه دهمین همایش انجمن شیمیایی و پتروشیمیایی کشورهای حاشیه خلیج فارس ( GPCA ) که در دبی برگزار شد؛ گفت: این پروژه با هدف افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن این شرکت از رقم فعلی 825 هزار تن در سال به یک میلیون تن در سال اجرا می شود.

وی درباره وضعیت صنعت پتروشیمی کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: کشورهای عرب منطقه، از پتانسیل های بالایی در این صنعت برخوردارند و قادرند صرف نظر از بحران هایی که اقتصادهای منطقه ای را تحت تاثیر قرار داده است؛ همچنان حرکت رو به جلوی خود را حفظ کنند.

حسین عنوان کرد: انتظار نداریم کشورهای حاشیه خلیج فارس از سرعت رشد صنایع پتروشیمی خود بکاهند.

وی ادامه داد: شرکت ایکویت متکی به قابلیت های بالای خود در بخش بازاریابی است و از امکان دسترسی به مواد خام مورد نیاز در آمریکای شمالی بهره می برد. حسین منابع انسانی کارآمد و متعهد این شرکت را مهمترین عامل موفقیت ایکویت دانست.

وی همچنین بر اهمیت بازار چین که از رشدی معادل 5 تا 7 درصد در سال برخوردار است؛ تاکید کرد.

حسین در پایان گفت: کویت باید یک برنامه جامع ملی را برای توسعه صنعت پتروشیمی خود دنبال کند و با توجه به اهمیت صنایع تولیدی، کندی آهنگ رشد اقتصاد جهانی نباید این کشور را از توسعه و سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی بازدارد.

تعداد بازدید : ۲,۱۱۷