معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

توسعه صنایع پائین دستی راهبردی ملی است

توسعه صنایع پائین دستی راهبردی ملی است
(شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴) ۰۸:۴۹

توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی در استان های مرزی می تواند با تولید محصولات نهایی و جلوگیری از خام فروشی مسیر را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، در نخستین گردهمایی جذب سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی پتروشیمی که پنج شنبه (28 آبان ماه) در کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: استان کرمانشاه به دلیل دارا بودن شرایط مناسب و زیرساختهای مطلوب می تواند به یکی از قطب های صنایع پائین دستی پتروشیمی در کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به وجود 3 مجتمع پتروشیمی در استان کرمانشاه گفت: پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه که در شهرستان اسلام آبادغرب قرار دارد در صورتی که آب مورد نیاز آن تامین شود اقدامهای لازم برای ساخت آن انجام خواهد شد.

وی افزود: پیش از این اعلام شده بود که این طرح پتروشیمی با مشکل کمبود آب مواجه است اما استاندار کرمانشاه اعلام کرده اند که با برنامه ریزی های انجام شده اکنون مشکل آب وجود ندارد و این طرح جدید پتروشیمی در حال اخذ مجوزهای لازم از وزارت نیرو برای تامین آب مورد نیاز خود است.

شعری مقدم با تاکید بر این نکته که یکی از مهمترین زیرساخت های لازم برای فعالیت هر واحد پتروشیمی داشتن آب کافی است تصریح کرد: به محض ارائه تضمین لازم درباره تامین آب، مجوز ساخت پتروشیمی اسلام آباد صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری برای ساخت واحدی پتروشیمی که آب کافی در اختیار ندارد فایده چندانی نخواهد داشت به همین دلیل از مسئولان استانی انتظار داریم تضمین لازم برای برخورداری پتروشیمی اسلام آبادغرب از آب لازم را به ما بدهند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به نقش و اهمیتی که بخش خصوصی می تواند در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته باشد گفت: امروز بخش دولتی با تمام وجود آماده است که از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کند.

شعری مقدم درباره ظرفیت های بالای مناطق مرزی به خصوص استان کرمانشاه و شهرهای آن اظهار کرد: در بازدیدی که چند ماه پیش از قصرشیرین داشتم این منطقه را بسیار آباد و دارای استعداد دیدم و این منطقه مکان بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به ویژه برای صنایع پائین دستی پتروشیمی است.

وی گفت: امیدوارم با استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور و بخصوص در این زمان که تحریم ها در حال برداشته شدن هستند، شاهد رونق اقتصادی خوبی در کشورمان باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: باید زمینه های مختلف سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی تسهیل شود و در این مسیر وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران حمایت می کنند.

 بر اساس این گزارش در این گردهمائی افزون بر سرمایه گذاران ایرانی، سرمایه گذارانی از کشور عراق نیز حضور داشتند .

تعداد بازدید : ۴,۱۰۹
Loading