کسب رتبه سوم تولید از سوی پتروشیمی پردیس در کشور

کسب رتبه سوم تولید از سوی پتروشیمی پردیس در کشور
(سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۵۵

پتروشیمی پردیس با کسب 8.43 درصد از کل تولید محصولات پتروشیمی در مهر ماه امسال توانست جایگاه سومین تولید کننده بزرگ کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش نیپنا، پتروشیمی پردیس در مهر ماه امسال تقریبا همه محصولات تولید خود را به خارج از کشور صادر و تنها 10 هزار تن از آن را در بازار داخلی عرضه کرده است؛ وانگهی این پتروشیمی در مهر ماه امسال 483 هزار تن محصول تولید کرده است.

این پتروشیمی از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه امسال بیش از 1.1 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 305 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرده که از این میزان 244 هزار تن آن به ارزش 64 میلیون دلار مربوط به مهر ماه امسال می شود.

تولید با 98 درصد ظرفیت اسمی از نقاط بارز عملکرد این پتروشیمی به شمار می آید، امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال این پتروشیمی بیش از 3.1 میلیون تن محصول تولید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو مجتمع سالانه یک میلیون و ٣٦٠ هزار تن آمونیاک و دو میلیون و ١٥٠ هزار تن اوره است. برای ذخیره سازی آمونیاک سه مخزن هر یک به ظرفیت ٢٠ هزار تن و مجموعاً ٦٠ هزار تن و همچنین سه انبار هر یک به ظرفیت ٥٠ هزار تن و مجموعاً ١٥٠ هزار تن برای اوره وجود دارد.

تعداد بازدید : ۳,۷۸۸