مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

نقش آفرینی NPC با هدف تسهیل گری، در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی

نقش آفرینی NPC با هدف تسهیل گری، در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۲۷

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمانی توسعه ای قرار است با برنامه ریزی های کلان، سیاست گذاری، رگولاتوری و بستر سازی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را پشتیبانی و حمایت کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آینده باید به ایفای نقش سیاست گذاری توسعه صنعت پتروشیمی بپردازد و تغییر نقش شرکت، نقطه شروع ایجاد چالش های ذهنی و در نتیجه سرآغاز تدوین فعالیت های شرکت در حوزه جدید است و بر این اساس تدوین استراتژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در فاز نخست، با توجه به تدوین بیانیه های مدیریتی و بهره‌مندی از خرد جمعی که موجب موفقیت این سازمان است به اتمام رسیده است.

حمیدرضا رستمی افزود: ورود به مرحله جدید فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیازمند وجود زیرساخت های مستحکمی است و در تدوین بسته چشم انداز این شرکت، تعیین راهکارهای مناسب در ایجاد چالش های پیش رو و انتخاب یک مدل کسب و کار متناسب در قالب نقش جدید سازمان پیش بینی شده است.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به عنوان نماینده دولت با نقش تسهیل گری،  صنعت پتروشیمی را در رسیدن به اهداف کمی یاری کند و این شرکت در قالب یک سازمان توسعه ای باید نسبت به تقویت روحیه مثبت، پاسخگو و مسئولانه کارکنان به عنوان یک الگو و پیشرو بر اساس ساختارهای موجود در صنعت نفت عمل کند.

رستمی با بیان این که وظیفه شرکت ملی پتروشیمی در نقشه راه تدوین شده، به عنوان سازمان توسعه ای تغییر کرده است  گفت: برای تدوین این برنامه 18 جلسه مختلف برگزار شده است که شامل سرفصل هایی مانند، توسعه استراتژیک، گسترش امکان تامین منابع مالی با رویکرد سرمایه گذاری مستقیم خارجی، مشارکت در توسعه زیربناها و زیرساخت ها، تقویت و پشتیبانی از طریق نهادهای خدماتی و چند مورد دیگر است.

وی ادامه داد: همچنین مدیریت خوراک و توجه به زنجیره ارزش، توسعه تکنولوژی، توسعه بازار، توسعه مدیریت عملیات و ... از اقدامات مهمی است که در این برنامه در نظر گرفته شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: بارزترین فعالیت های آینده ما نیز برنامه ریزی کلان، سیاست گذاری و تنظیم گری به منظور جلوگیری از انحصار، حفظ منافع ملی، بستر سازی و پشتیبانی از صنعت و توجه ویژه به سرمایه گذاری از اصلی ترین اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی از تصدی گری و تولیدی بودن جدا شده است و اکنون باید به عنوان سازمانی توسعه ای فعالیت کند و همزمان با تدوین استراتژی به تدریج در نحوه فعالیت های این شرکت تغییراتی ایجاد می شود.

رستمی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش از بنیادی ترین برنامه های شرکت در آینده است و صیانت از محیط زیست و منابع ملی با حفظ مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای با رعایت حقوق ذینفعان و خلق ارزش با تعهد به توسعه پایدار و متعادل همواره مورد توجه  قرار دارد.

تعداد بازدید : ۳,۱۷۹