مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

وزارت اقتصاد قراردادها را تضمین می کند

وزارت اقتصاد قراردادها را تضمین می کند
(شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۲۰

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تضمین قراردادهای بخش خصوصی توسط وزارت اقتصاد و تشکیل صندوق تأمین سرمایه مختص صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امیرحسن فلاح اظهار کرد: مقرر شد وزارت اقتصاد در صورت تأیید قرارداد بخش خصوصی، قرارداد را گارانتی کند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل صندوق تأمین سرمایه مختص صنعت پتروشیمی با کمک بورس ابراز امیدواری کرد که این صندوق بتواند برای کمک به توسعه پتروشیمی و سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مزیت های ایران، گفت: دسترسی کامل به راه های دریایی، قرار گرفتن ایران در منطقه خاص، فراهم بودن زیرساخت ها و نبود محدودیت در مورد درصد سهام سرمایه گذاران از ویژگی های ایران است و هیچ محدودیتی به عنوان درصد سهم سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته نشده است؛ از سوی دیگر همه امتیازات و مشوق های لازم بخش خصوصی مد نظر قرار گرفته است. 

فلاح با اشاره به کوتاه شدن پروسه صدور مجوز در وزارت اقتصاد، گفت: ریسک های سیاسی و تجاری پوشش داده و حداکثر ظرف 15 روز مجوز صادر می شود. پیش از این به دلیل مشخص نبودن قیمت خوراک، سرمایه گذاران خارجی با مشکل مواجه بودند اما آیین نامه جدید قیمت را مشخص کرده است. 

وی با اشاره به دیگر روش های پیش بینی شده از جمله تأمین سرمایه در گردش گفت: پتروشیمی آبادان اولین مورد است که از این مزایا به صورت عرضه اوراق سلف برخوردار می شود. 

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در مناطق محروم خوراک گاز پنج درصد و خوراک مایع یک درصد تخفیف می گیرند.

تعداد بازدید : ۳,۹۵۸