رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

تدابیر لازم برای سرمایه گذاران در دوران پسا تحریم باید اندیشیده شود

تدابیر لازم برای سرمایه گذاران در دوران پسا تحریم باید اندیشیده شود
(سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴) ۲۱:۵۳

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تأکید کرد : بخش خصوصی امروز، بسیار هوشمند شده است و برخلاف گمان برخی افراد که خواهان پیشبرد کشور با تکلیف هستند اگر کار را به کاردان بسپاریم بدون زحمت زیاد به هدف می رسیم.

به گزارش نیپنا پوری حسینی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم افتتاحیه همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در پساتحریم اظهار کرد: ادعا نمی کنیم که همه راه ها برای جذاب سرمایه گذاران خارجی یا سرمایه ایرانیان مقیم خارج ، هموار است بلکه قطعا مشکلاتی وجود دارد که باید تدابیر لازم برای اتخاذ شود اما انتظار داریم که سرمایه گذاران وارد خصوصی سازی شده و مشکلات را به دولت بگویند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور جز سپرده شدن به بخش خصوصی راهی برای برون رفت از مشکلات ندارد،تصریح کرد : راندن مدیران دولتی و نشاندن بخش خصوصی بر جای آن ها کاری دشوار است دولت مردان باید در عرصه سیاست گذاری فعال باشند نه تصدی گری، اگر اقتصاد به اهلش سپرده شود می توان با هزینه کمتر به پیشرفت رسید.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ابهام خوب بایدن بودن خصوصی سازی گفت : خوب است مجالی برای سخن گفتن صاحب نظران در این عرصه وجود داشته باشد. خصوصی سازی را به عنوان درمان برای کشور توصیه می کنیم گرچه این امر برای برخی افراد تلخ، سخت و توأم با مقاومت شده است.

پوری حسینی تأکید کرد : در همه دنیا شاهد مقاومت مدیران دولتی در خصوصی سازی هستیم و ایران نیز استثناء نیست.

خصوصی سازی مجهز به سیاست های ابلاغی و قانون اصل 44 شد تا خود را برای برخورد با ناملایمت ها، تنگ نظری ها و ... آماده و عبور کند.

تعداد بازدید : ۳,۶۴۷