17.5 درصد پیشرفت پتروشیمی بوشهر طی شش ماه

17.5 درصد پیشرفت پتروشیمی بوشهر طی شش ماه
(شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

پتروشیمی بوشهر با پیشرفت حدود 17.5 درصدی در نیمه نخست امسال یکی از سریعترین پروژه های حال حاضر صنعت پتروشیمی به شمار می آید.

به گزارش نیپنا، فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان شهریور ماه امسال از پیشرفت فیزیکی حدود 52 درصدی برخورد دار بوده و فاینانس خارجی فاز دوم این طرح نیز مراحل نهایی خود را طی می کند.

فاز نخست این پتروشیمی تا پایان شهریور ماه امسال در بخشها طراحی و مهندسی، تدارکات و ساختمان و نصب به ترتیب از پیشرفتهای 91، 62 و 25 درصد برخوردار است.

این طرح در شهریور ماه امسال در مجموع 1.87 درصد پیشرفت داشته است، همچنین این پتروشیمی با رشد 17.27 درصدی پیشرفت یکی از سریعترین پروژه های حال حاضر صنعت پتروشیمی به شمار می آید.

فاینانس فاز نخست پتروشیمی بوشهر از ٢٥ فروردین ماه امسال عملیاتی شده است و براساس پیش بینی های صورت گرفته فاز نخست این طرح در نیمه دوم سال آینده راه اندازی می شود.

پتروشیمی بوشهر با عملیاتی شدن فاینانس فاز یک خود در یک سال گذشته به شدت فعال شده است، این طرح با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برش های سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.

این شرکت پتروشیمی با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

تعداد بازدید : ۳,۱۴۲