مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ایران آماده همکاری با ژاپن است

صنعت پتروشیمی ایران آماده همکاری با ژاپن است
(دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۹

طرح ها و مجتمع های پتروشیمی ایران آماده همکاری با شرکت های صاحب نام ژاپنی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: شرکت های میتسوبیشی و میتسوئی ژاپن دارای برترین فناوری های روز جهان در صنعت پتروشیمی هستند و با توجه به سابقه خوبی که در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی ایران دارند می توانند دوباره در دوران پسا تحریم در کشورمان حضور داشته باشند.

عباس شعری مقدم افزود: سرمایه گذاری و انتقال فناوری می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک با شرکت های ژاپنی باشد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و تعامل با شرکت های صاحب نام بین المللی است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در ایران دارای زیرساختهای بسیار خوبی است و سرمایه گذاری در این صنعت سود آور بوده و می تواند ارزش افزوده مطلوبی را به همراه داشته باشد.

شعری مقدم با بیان این که افزون بر فاز 2 عسلویه که حدود 20 طرح در آن منطقه آماده جذب سرمایه گذاری است گفت: چابهار به عنوان قطب تازه پتروشیمی نیز می تواند میزبان سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی باشد.

وی تصریح کرد: طرح های توسعه ای مختلف دیگری در ماهشهر و نیز دیگر مناطق کشور وجود دارد که  می توان در آنها اقدام به سرمایه گذاری کرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاری های جدید حمایت می کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: نقشه راه صنعت پتروشیمی ایران تدوین شده و در این مسیر ظرفیت تولید در این صنعت به 180 میلیون تن خواهد رسید و برای تحقق این هدف باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده تا در افق 1404 کشورمان قطب پتروشیمی خاورمیانه شود.

تعداد بازدید : ۲,۸۲۹