چشم بادامی ها به صنعت پتروشیمی ایران بر می گردند

چشم بادامی ها به صنعت پتروشیمی ایران بر می گردند
(دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۲

شرکت های صاحب نام ژاپنی در پی حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مدیران ارشد شرکت های میتسوبیشی و میتسوئی ژاپن، شامگاه دیروز یکشنبه (بیستم مهرماه) با معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی بطور جداگانه دیدار کردند.

در این دیدارها شرکت های ژاپنی آمادگی خود را برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران در دوران پسا تحریم به مدیران ارشد شرکت ملی صنایع  پتروشیمی اعلام کردند واز علاقه خود برای حضور دوباره در ایران خبر دادند.

بر اساس این گزارش،این هیئت ها با تشریح آخرین دستاوردها و فناوری های کسب شده از سوی شرکت های خود به ارائه پیشنهاد های خود برای حضور در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان پرداختند.

این گزارش می افزاید: نحوه تامین خوراک، نحوه مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت و یا تکمیل طرح ها، تکمیل زنجیره ارزش وتوسعه صنایع پائین دستی از جمله مواردی بود که دیروز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین نمایندگان شرکت های میتسوبیشی و میتسوئی ژاپن،با مثبت ارزیابی کردن حضور شرکت های خود در ساخت چندین مجتمع پتروشیمی در ایران طی سال های گذشته از کشورمان به عنوان قطب جدید پتروشیمی در منطقه خاورمیانه با توجه به وجود زیر ساخت های مطلوب و نیز مزیت داشتن خوراک فراوان یاد کردند و بر آینده روشن این صنعت در توسعه اقتصاد ایران تاکید کردند.

تعداد بازدید : ۲,۸۱۳