گسترش شاخه تولید محصولات آروماتیکی شرکت اینیوس

گسترش شاخه تولید محصولات آروماتیکی شرکت اینیوس
(یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴) ۱۴:۱۰

شرکت اینیوس سوئیس شاخه تولید محصولات آروماتیکی شرکت Axiall را خریداری کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews ، شرکت صنایع شیمیایی اینیوس سوئیس به تازگی شاخه تولید محصولات آروماتیکی شرکتAxiall را با قیمت 62 میلیون و 900 هزار دلار خریداری کرد.

این قرارداد شامل واگذاری واحد ایزو پروپیل بنزن ( cumene ) شرکت Axiall ، واقع در شهر پاسادینا ایالت کالیفرنیا، و انتقال تاسیسات تولید فنول و دیگر محصولات آروماتیکی این شرکت به مجتمع پتروشیمی شهر موبیل ایالت آلاباما خواهد بود. واحد ایزو پروپیل بنزن شرکت Axiall ، با در اختیار داشتن 43 نیروی متخصص، از ظرفیت تولید سالانه 2 میلیارد پوند Cumene برخوردار است.

فنول و ایزو پروپیل بنزن، خوراک اولیه برای تولید انواع پلاستیک ها و محصولات وابسته هستند. شرکت اینیوس که دفتر مرکزی آن در شهر رول سوئیس واقع است؛ قرارداد یادشده را از طریق واحد Americas LLC خود منعقد کرد.

ایزو پروپیل بنزن در تولید فنول و استون کاربرد دارد. فنول و استون نیز ماده اولیه برای تولید پلی کربنات، فنولیک ها، انواع حلال، نایلون و دیگر فیبرهای مصنوعی مورد استفاده در بازارهای متنوعی از جمله خودروسازی و ساخت و ساز هستند.

هانس کاژر، مدیرعامل بخش فنول شرکت اینیوس، طی یک کنفرانس مطبوعاتی چندی پیش اعلام کرد: این قرارداد می تواند قدرت رقابت پذیری شرکت ما را به ویژه در بخش تولیدات آروماتیکی افزایش دهد.

شرکت Axiall که دفتر مرکزی آن در شهر آتلانتا ایالت جورجیا مستقر است؛ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رزین های پلی وینیل کلراید ( PVC )، ترکیبات و محصولات ساخت و ساز در آمریکای شمالی محسوب می شود.

شرکت اینیوس نیز تولیدکننده طیف وسیعی از انواع پلاستیک ها و محصولات پتروشیمی است و در حال حاضر پس از شرکت‌های باسف آلمان، داو کمیکال و لیوندل بازل، به‌ عنوان چهارمین شرکت صنایع شیمیایی جهان شناخته می‌شود.
تعداد بازدید : ۳,۰۰۲