حمایت مجلس از برنامه های «اقتصاد مقاومتی محور» پتروشیمی

حمایت مجلس از برنامه های «اقتصاد مقاومتی محور» پتروشیمی
(یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴) ۱۴:۰۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هر برنامه در صنایع پتروشیمی که در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد مورد حمایت خواهد بود.

حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اولویت نخست پتروشیمی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است. از این رو، هر برنامه ای که در این چارچوب باشد مورد حمایت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: با تحقق این سیاستهاست که استقلال کشور در حوزه اقتصادی افزایش می یابد و در نهایت در مقابل نوسانهای اقتصاد و بازار جهانی مقاوم می شود. 

این نماینده مجلس نهم، حفظ محیط زیست و رفع پیامدهای منفی این صنایع بر محیط پیرامون خود را از نکات با اهمیت توصیف کرد و گفت: باید الزامات محیط زیستی در توسعه همه صنایع به خصوص صنایع پتروشیمی به شکل جدی مدنظر مسئولان ذی ربط باید.

به گزارش نیپنا،عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، پیشتر با تاکید بر توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: به جای خام فروشی نفت و گاز، باید سعی کنیم از این فرآورده ها در تولید محصولات متنوع پتروشیمی بهره مند شویم زیرا این موضوع سبب اشتغالزایی و پاسخگوی نیازهای روزمره مردم می شود .

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ادامه داد: برای تحقق این هدف، باید راهبردی مناسب به کار گرفته شود و از منابع مالی داخلی و خارجی استفاده کنیم و باید با شرایطی تازه و با همکاری بخش خصوصی توسعه دیگری را رقم زنیم که این مهم، همت والای کارکنان صدیق، متعهد و مسئولیت پذیر صنعت پتروشیمی را می‌طلبد .  

تعداد بازدید : ۲,۳۹۱