معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:

آمادگی سازمان محیط زیست برای همکاری با شرکت های پتروشیمی

آمادگی سازمان محیط زیست برای همکاری با شرکت های پتروشیمی
(شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۲۳

معاون سازمان محیط زیست از آمادگی این سازمان برای گسترش همکاری ها با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی برای صیانت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سعید متصدی در جمع مدیران تولیدی شرکت های پتروشیمی اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و داشتن اقتصاد مطلوب باید همکاری و تعامل میان تمام بخش های صنعتی کشور با محیط زیست نهادینه شود.

وی افزود: نگاه دنیا به مقوله محیط زیست هزینه ای نیست بلکه منفعت است و در این مسیر صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکرد های خود می تواند نقش آفرین باشد.

متصدی ادامه داد: بابد پتروشیمی ها تولید بیشتر را همگام با حفظ محیط زیست  هدف گذاری کنند و هرچند برخی قوانین چالش های را پدید آورده اما سازمان محیط زیست آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تبصره یک ماده 38 قانون  مالیات بر ارزش افزوده نیازمند بازنگری است  گفت: این قانون مشکلاتی را برای بخش های مختلف صنعتی کشور به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر این که سازمان محیط زیست به دنبال درآمد زائی نیست  تصریح کرد: قانون عطف به ماسبق نمی شود.

متصدی گفت: تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده از طریق سازمان امور مالیاتی دریافت شده و به حساب شهرداری ها و دهداری های مناطق  واریز می شود و سازمان محیط زیست ذینفع نیست.

وی ادامه داد: ما بر اساس قوانین می توانیم به صنایع آلاینده فرصت بدهیم تا صنعت خود را اصلاح کنند و هرکدام از پتروشیمی ها که برنامه های خود را در یک باره زمانی مشخص برای کاهش آلایندگی به ما اعلام کنند از حمایت و همکاری سازمان محیط زیست برخوردار خواهند بود.

به گزارش نیپنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست پس از صحبتها و اظهار نظرهای مدیران عامل شرکتها، آمادگی این سازمان را برای همکاری در تمام بخش ها جهت رفع مشکلات و چالش های مجتمع های پتروشیمی اعلام کرد و گفت : شرکتهایی که اصول زیست محیطی را رعایت کنند مورد حمایت کامل این سازمان قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد : مبنای فعالیت سازمان محیط زیست با مجتمع های پتروشیمی براساس تعامل و مشارکت است.

تعداد بازدید : ۲,۸۴۶