برنامه توتال برای ساخت دومین واحد کراکر بخار در پورت آرتور تگزاس

برنامه توتال برای ساخت دومین واحد کراکر بخار در پورت آرتور تگزاس
(چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۴۱

شرکت توتال در حال رایزنی برای جلب مشارکت شرکت های دیگر برای همکاری در این پروژه است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت توتال فرانسه، از آغاز عملیات مهندسی پایه و (front-end engineering and design) برای ساخت دومین واحد کراکر خود در مجموعه پتروشیمی توتال، واقع در پورت آرتور تگزاس، خبر داد. فیلیپ ساکت، مدیر پالایش توتال، عنوان کرد: در شرایطی که قیمت گاز 66 درصد کاهش داشته است؛ ما به دنبال سرمایه گذاری و بهره گیری از انقلاب گاز شیل در آمریکا هستیم. در شرایطی که دسترسی به خوراک ارزان و فراوان گاز طبیعی فراهم است؛ توسعه فعالیت های پتروشیمی در ایالات متحده منطقی به نظر می رسد.

بر اساس اعلام وبسایت این شرکت، سهم شاخه پتروشیمی شرکت توتال در ایالات متحده از بزرگترین واحد کراکر بخار جهان واقع در پورت آرتور تگزاس 40 درصد و 60 درصد باقیمانده در اختیار شرکت صنایع شیمیایی باسف است. این واحد کراکر 10 کوره ای که در مجاورت پالایشگاه شرکت توتال با ظرفیت 174هزار بشکه در روز قرار دارد؛ قادر به تولید بیش از یک میلیون تن اتیلن در سال است.

توتال اعلام کرد: با تکمیل پروژه یاد شده، واحد کراکر اتان جدید قادر به تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن خواهد بود و انتظار می رود از سال 2019 در مدار تولید قرار گیرد. تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در سال 2016 اتخاذ می شود. 

در سال 2014 این شرکت درخواستی برای دریافت مجوزهای زیست محیطی تسلیم کمیته محیط زیست تگزاس کرد.

اتیلن محصول فرآیند کراکینگ اتان مایع است. این محصول واحد سازنده پلاستیک های مورد استفاده در صنایع مختلفی مانند تولید کفش های ورزشی، کمربند ایمنی و غیره است که توسط خطوط لوله انتقال می یابد و بدست خریداران می رسد.

تعداد بازدید : ۲,۸۳۶