در پی ابلاغ راهبردهای سند ورزش صنعت نفت :

کارگروه تخصصی رشته های ورزشی مورد حمایت برگزار شد

کارگروه تخصصی رشته های ورزشی مورد حمایت برگزار شد
(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۱۴:۳۴

در پی ابلاغ سند راهبردی ورزش در صنعت نفت توسط مهندس زنگنه به چهار شرکت اصلی، نخستین کارگروه تخصصی با بررسی و تدوین آیین نامه های مرتبط با ماده های 9، 11 و 12 برگزار شد.

به گزارش نیپنا، در اولین کارگروه تخصصی سند راهبری ورزش که به میزبانی امور ورزش شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، عباس شعری مقدم معاون وزیر در امور پتروشیمی ضمن تاکید بر امر ورزش در ارتقای سطح سلامت جسم و روح کارکنان این صنعت به ویژه کارکنان مناطق عملیاتی گفت: خوشبختانه با رویکرد و نگاه خاص مقام عالی وزارت نفت به امر ورزش، ردیف بودجه ای مشخص به این امر تخصص یافته است، زیرا معتقدیم که بودجه و هزینه هایی که صرف امور ورزشی کارکنان و خانواده ها به خصوص ورزش های همگانی در صنعت می شود، به مراتب پایین تر از هزینه های درمانی و بهداشتی است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جای دارد از تلاش و فعالیت های بی شائبه امور ورزش در چهار شرکت اصلی و به خصوص اداره کل ورزش در وزارت نفت تقدیر و تشکر گردد.

در ادامه این جلسه، عباس آقاهادی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اجرایی شدن مفاد سند ابلاغی به امور ورزش چهار شرکت اصلی گفت: در پی ابلاغ این سند با هدف سیاست گذاری و برنامه ریزی در راستای اهداف، فعالیت ها و مسئولیت ها  مقرر شد که براساس تعاریف مندرج در مواد 14 گانه هر کدام از چهار شرکت اصلی با محوریت اداره کل ورزش وزارت نفت وشورای ورزش با تشکیل کارگروه های تخصصی تکالیف خود را در این حوزه انجام دهند.

وی افزود: براساس مفاده ماده قانونی این سند، تدوین تکالیف مربوط در ماده های 9، 11 و 12 بر عهده شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

بنا بر تاکید آقاهادی طبق ماده 9 این سند با عنوان رشته های ورزشی مورد حمایت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مکلف شده است با نظر سایر اعضای کارگروه های تخصصی فهرست رشته های ورزش همگانی و قهرمانی را به تفکیک جنسیت، علاقه و سطح توانمندی تدوین نماید و همچنین این شرکت موظف است در ماده 11 با تنظیم تقویم رویدادهای ورزشی در صنعت نفت، ساختار مدیریت ورزش در این صنعت را که در ماده 12 بدان اشاره شده است را تدوین و به شورای مرکزی ورزش جهت تنظیم نهایی ارائه کند.

در ادامه این جلسه، عبداله نژاد رئیس امور وزرش و تربیت بدنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ارائه برخی اهداف و تعاریف در حوزه ورزش پرداخت و فهرست پیشنهادی رشته های ورزشی شامل گروه رشته های مورد حمایت بر اساس جنسیت (44 رشته)، گروه رشته های مورد حمایت بر اساس محل جغرافیایی "سکوی نفتی"، مناطق عملیاتی و کلان شهرها ( 44 رشته) و گروه رشته های مورد حمایت براساس قهرمانی( 23 رشته) ارائه نمود که مقرر شد این رشته ها در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

لازم به ذکر است، عباس آقاهادی به عنوان رئیس، منوچهر عبداله نژاد (رئیس امور ورزش شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، سعید فائقی ، تهمینه فراتی و مصطفی هاشمی طباء ( اعضای  شورای ورزشی وزارت نفت) سایر اعضای کارگروه تخصصی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند.

تعداد بازدید : ۳,۰۰۸