عزم ملی برای ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

عزم ملی برای ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
(دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴) ۱۵:۲۰

مجتمع های پتروشیمی همگام با مدیران دولتی و نمایندگان مجلس به دنبال اشتغال زایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا تعدادی از مدیران اجرائی استان بوشهر ، مدیران عامل مجتمع های پتروشیمی در عسلویه و نیز نماینده مردم عسلویه، جم، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای مشترک با مهندس عباس شعری مقدم راهکارهای ایجاد شغل و ارتقای سطح تحصیلی ساکنین در منطقه ویژه اقتصادی پارس را بررسی کردند.

در این جلسه شعری مقدم با تأکید بر آمادگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای کمک به رفع مشکل بیکاری در منطقه اظهار کرد : با همکاری و تعامل میان شرکتهای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارس و مدیران اجرایی می توانیم مشکل بیکاری را در این منطقه را رفع کنیم.

وی افزود : ایجاد اشتغال باید در سطح کلان دیده شود و نمی توان فقط صنعت پتروشیمی را به عنوان متولی ایجاد شغل در نظر گرفت و باید با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان ها و شرکتهای دیگر نیز برای توسعه اشتغالزایی مشارکت کنند .

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد : امیدواریم شورای راهبردی بتواند مشکل بیکاری در منطقه را با همکاری تمام متولیان امر رفع کرده و اقدام های موثر را محقق کند.

وی ادامه داد : طرح های توسعه ای پتروشیمی در فاز 2 عسلویه می توانند با آموزش نیروهای بومی منطقه، کارکنان مورد نیاز خود را برای دوران بهره برداری تأمین کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع های پتروشیمی در منطقه می توانند مسئولیت های اجتماعی خود را به طور مستقل انجام دهند گفت : مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به دلیل برخی محدودیت ها امکان مشارکت در اجرای برخی از مسئولیتهای اجتماعی را ندارد و اقدام خود شرکتها می تواند تأثیرگذار باشد.

در این جلسه موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم نیز اظهار کرد : مردم منطقه درخواست ها و توقعاتی دارند و امروز جوانان تحصیلکرده با آگاهی کامل بر فضای پیرامونی خود اشراف داشته و در جریان بسیاری از امور قرار دارند و ما انتظار داریم با همکاری متولیان امر، اقتصاد منطقه ویژه را متحول کنیم و در این مسیر آماده هرگونه همکاری و تعامل هستیم.

عبدا... نادری فرماندار عسلویه نیز در این جلسه اظهار کرد : شورای راهبردی تاکنون اقدام های موثری را انجام داده و روند اشتغالزایی با همکاری مجتمع های پتروشیمی در منطقه همچنان ادامه دارد .

وی افزود : ایجاد مراکز آموزشی و دانشگاه با هدف تربیت نیروهای متخصص می تواند اشتغالزایی مطلوبی را در آینده به همراه داشته باشد.

نادری تصریح کرد : مردم به ما اعتماد دارند و می توان از فرصتهای موجود به بهترین شکل بهره برد.

فرماندار عسلویه ادامه داد : پتروشیمی های جم، بوشهر، تخت جمشید و انتخاب تعدادی از نیروهای مورد نیاز خود را به تازگی از میان هموطنان بومی در منطقه استخدام کرده اند و امیدواریم سایر شرکتها نیز در استخدام های آتی خود همکاری لازم را اعمال کنند.

این گزارش می افزاید : عباس جمشیدی فرماندار کنگان نیز در این جلسه اظهار کرد : باید اعتماد میان شرکتها و مردم در منطقه تقویت شود و با آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی شرکتها بتوانند متناسب با نیاز صنعت اقدام به جذب نیرو کنند.

وی افزود : ما در منطقه امکانات داریم اما نیازمند پشتیبانی هستیم و مشکلات موجود فقط از نظر مالی نیست بلکه نیازمند کمک های سخت افزاری برای تحقق برنامه ریزی های انجام شده هستیم.

فرماندار کنگان تصریح کرد : توانمندسازی نیروهای بومی منطقه یک راهبرد بسیار مهم است .

براساس این گزارش رزاق منش مدیرعامل بانک کشاورزی استان بوشهر نیز در این جلسه گفت : در صورتی که شرکتهای پتروشیمی حاضر در منطقه حسابهای خود را به این بانک منتقل کنند از محل گردش حسابهای این شرکتها، امکان تخصیص تسهیلات به مردم بومی منطقه برای گسترس کشاورزی امکان پذیر خواهد شد.

تعداد بازدید : ۲,۹۵۸