برای نخستین بار در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه رقم خورد:

فرآیند تعویض کاتالیست رآکتور سنتز آمونیاک از نوع افقی پتروشیمی کرمانشاه

فرآیند تعویض کاتالیست رآکتور سنتز آمونیاک از نوع افقی پتروشیمی کرمانشاه
(یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴) ۰۸:۰۵

برای نخستین بار در ایران فرآیند تعویض کاتالیست رآکتور سنتز آمونیاک از نوع افقی در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی کرمانشاه، برای نخستین بار در ایران فرآیند تعویض کاتالیست رآکتور سنتز آمونیاک ازنوع افقی طراحی شرکت M.W.Kellogg در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به دست توانای متخصصین این شرکت با همکاری شرکت Contract Resource نیوزلند در حال انجام است.

احمدرضا اشتری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ابراز امیدواری در خصوص موفقیت آمیز بودن این پروژه عنوان کرد متخصصین داخلی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه همراه با شرکت مذکور در حال اجرای پروژه ای هستند که در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران ثبت خواهد شد.

ایشان همچنین از همکاری در زمینه مشاوره، ساخت و تعمیرات قطعات و همچنین اجرا و نصب تجهیزات جهت بیرون آوردن بسکت رآکتور ابراز خرسندی نمود و این پروژه را گامی در راستای چشم انداز شرکت مبنی بر تبدیل شدن به الگوی برتر رشد و بهره وری در صنعت پتروشیمی کشور دانست.

امیر کرمی مدیر عملیات شرکت C.R در ایران نیز در این زمینه ابراز داشت رآکتور افقی سنتز آمونیاک پتروشیمی کرمانشاه یکی از چهار رآکتور افقی سنتز آمونیاک در داخل ایران است و تا کنون عملیات تخلیه و تعویض کاتالیست بر روی آن ها صورت نگرفته است و عملیات تخلیه ، تعمیرات پیچیده مکانیکی داخل رآکتور و بارگیری مجدد کاتالیست در این نوع رآکتور برای اولین بار در ایران صورت می پذیرد که با همکاری بسیار خوب مدیران و مهندسین داخلی در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در حال انجام است.

گفتنی است به دلیل خاصیت واکنش پذیری بسیار بالای کاتالیست این رآکتور که در مجاورت هوا با سرعت بسیار بالایی اکسید می شود، کار خارج کردن بسکت داخلی و تخلیه آن از نظر ایمنی و عملیاتی دارای شرایط خاص و ویژه ای است و  لازم است بخش عمده ای از عملیات اجرایی با تجهیزات و ادوات ایمنی و در محیط بسته حاوی گاز نیتروژن صورت گیرد که نیازمند رعایت نمودن الزامات ایمنی در سطح بسیار بالایی می باشد که در نوع خود از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

تعداد بازدید : ۴,۴۸۵