معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد:

لزوم بکارگیری نیروهای بومی در عسلویه

لزوم بکارگیری نیروهای بومی در عسلویه
(شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۲۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر استفاده از ظرفیت های نیروهای بومی در منطقه ویژه پارس جنوبی در طرح های توسعه ای و مجتمع های تولیدی صنعت پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز شنبه (چهارم مهرماه) در نشست بررسی وضع کارکنان و نیروهای بومی در منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار کرد: استفاده از این نیروها اولویت شرکت های پتروشیمی حاضر در این منطقه است.

وی افزود: استفاده از نیروهای بومی و محلی مزیت های خوبی برای شرکتها دارد اما باید این نیروها با فراگیری تخصص های فنی و حرفه ای مورد نیاز به صورت تخصصی مشغول به کار شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: برخی پیمانکاران به دلیلی عدم وجود نیروهای متخصص در منطقه از نیروهای غیر بومی برای فعالیتهای خود استفاده می کنند و باید گفت که قومی گرائی در انتخاب نیروها نقشی ندارد.

وی با بیان این که دولت، بخش خصوصی و نمایندگان محترم منطقه در مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد رونق در منطقه و اشتغال زائی هستند گفت: باید توسعه متوازن در تمام مناطق محقق شود.

این گزارش می افزاید: موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم نیز در این نشست اظهار کرد: 46 هزار هکتار از زمینهای این منطقه در اختیار منطقه ویژه پارس جنوبی است و با توجه به این که مشاغل صیادی،کشاورزی و دامپروری در این منطقه از بین رفته است امید است شرکتهای حاضر در منطقه به ویژه پتروشیمی ها اهتمام بیشتری در بکارگیری نیروهای بومی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف افق1404 باید باعزمی ملی به سوی آینده گام برداریم و در این مسیر اشتغال زائی در این منطقه از سوی پتروشیمی ها با توجه وضع موجود می تواند نقش مهمی در کاهش بیکاری داشته باشد.

همچنین محمد صفائیان مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد نیز با بیان این که تمام پتروشیمی های حاضر در منطقه ویژه نیمی از نیروهایشان بومی هستند گفت: در برخی از پتروشیمی ها 60 درصد کارکنان بومی هستند.

وی افزود: ظرفیتهای مطلوبی برای اشتغال در فاز 2 پتروشیمی های عسلویه وجود دارد و می توان در آینده بر روند اشتغال زائی بومیان منطقه در فاز 2 افزود.

تعداد بازدید : ۳,۰۲۱
Loading