نباید فرصت را برای ایجاد زنجیره ارزش از دست داد

نباید فرصت را برای ایجاد زنجیره ارزش از دست داد
(شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴) ۰۸:۵۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت : براساس اهداف برنامه توسعه، باید سرمایه گذاری مناسبی در حوزه ایجاد زنجیره ارزش شود.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که باید از فرصت ها، بهترین استفاده ها را کرد، افزود: هم اکنون موضوع سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی مورد تاکید دولت و مجلس است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، رفع مشکلات اقتصادی کشور را اولویت نخست دانست و گفت: باید در صنایعی که دچار عقب ماندگی شده اند سرمایه گذاری شود تا کسب و کار در این بخش رونق یابد. بنابراین بر اساس اهداف برنامه توسعه باید سرمایه گذاری مناسبی در حوزه ایجاد زنجیره ارزش در صنعت رو به رشد پتروشیمی انجام شود .

دبیر کمیسیون انرژی گفت: هم اکنون تلاش های خوبی در دولت برای تقویت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است از این رو مجلس نیز نسبت به تحقق اهداف اسناد بالادستی برای رشد اقتصادی اهتمام دارد .

وی گفت: صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی از منظر ایجاد زنجیره ارزش نقش قابل توجه ای دارند. از این رو می توان با اتکا به منابع موجود و فرصت ها، اهداف را محقق کرد .

وی با بیان این که شرایط ایران با پیش از تحریم متفاوت است، افزود: شرکت های خارجی برای حضور در طرح های پتروشیمی، نفت و گاز ایران، باید با رویکرد برد- برد وارد شوند. چراکه ایران اهدفی مانند تولید مشترک، صادرات و انتقال فناوری را دنبال می کند و هرگز به بازار مصرف دیگران تبدیل نخواهد شد.

به گزارش نیپنا، ایجاد زنجیره ارزش یکی از مقوله های مورد تاکید مسئولان کشور برای پرهیز از خام فروشی است. از سوی تحقق این موضوع نیازمند ایجاد بسترهای مناسب مانند سرمایه گذاری، توسعه متوازن و ... است.

تعداد بازدید : ۲,۳۸۲