لزوم توسعه بخش پایین دستی پتروشیمی با تسهیلات ارزان قیمت

لزوم توسعه بخش پایین دستی پتروشیمی با تسهیلات ارزان قیمت
(چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۸:۱۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم توسعه صنایع پتروشیمی تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می تواند در رشد و توسعه این بخش تاثیر قابل توجهی بگذارد.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار نیپنا، یکی از اولویتهای سرمایه گذاری در صنایع نفتی را بخش تکمیلی پتروشیمی برشمرد و گفت: از پیامدهای توسعه بخش پایین دستی پتروشیمی، رفع بیکاری و ایجاد شغل است.

این نماینده مجلس نهم، افزود: صنایع تکمیلی پتروشیمی اگر به خوبی و با سازوکار مشخص رشد و توسعه یابد اقتصاد را بهبود خواهد بخشید. از این رو، اهمیت حمایت از روند سرمایه گذاری این بخش محسوس است؛ بنابراین یکی از راهکارهای موثر، ارائه وام های ارزان قیمت برای این بخش است و همین طور استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی می تواند مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایجاد زنجیره ارزش و توسعه صنایع مادر به خصوص در بخش پایین دستی پتروشیمی را به دلیل وجود مزیتهای فراوان اولویت دانست و گفت: به سبب وجود منابع خوب و نیروی انسانی متخصص، ایران می تواند با اجرایی برنامه ای مشخص صنایع بزرگ به خصوص پتروشیمی را تقویت کند.

وی همچنین بر کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تاکید کرد و گفت: این موضوع که خود از اولویت هاست با تحقق زنجیره ارزش  به ویژه در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی می تواند محقق شود.

تعداد بازدید : ۲,۶۴۷