با مصوب شدن وام 265 میلیون یورویی در هیئت دولت

روحی تازه در پتروشیمی زنجان دمیده شد

روحی تازه در پتروشیمی زنجان دمیده شد
(شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی زنجان موفق به دریافت مصوبه هیئت دولت برای برداشت حدود میزان 280 میلیون یورو وام از صندوق توسعه ملی شد.

مرضیه شاهدایی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، افزود: پتروشیمی زنجان همچنین اخیراً موفق شده مجوز افزایش سرمایه خود را از بانکهای داخلی دریافت کند.

وی با بیان این که هم اکنون پتروشیمی زنجان بیش از 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امید است با تامین منابع مالی که در این طرح پیش بینی شده است تا پایان امسال روند اجرایی آن تسریع مناسبی یابد.

به گزارش نیپنا، مجتمع پتروشیمی زنجان که با هدف تولید اوره و آمونیاک برنامه‌ریزی شده است در منطقه ایجرود زنجان و در زمینی به مساحت 500 هکتار در دست احداث است.

ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی زنجان یک میلیون تن اوره و 670 هزار تن آمونیاک برآورد شده و با احداث این واحد صنعتی، امکان راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در صنایع جانبی پتروشیمی در استان نیز فراهم می‌شود.

این پروژه از جمله طرح های استانی پتروشیمی است که در سال 1385 و در سفر هیئت دولت به تصویب رسیده است و نزدیک به 96 هزار نفر از سهام عرضه شده آن از شهروندان استان خریداری نموده اند.

هم اکنون ظرفیت تولید اوره و آمونیاک کشور معادل مصرف آن است و با بهره برداری از سه طرح استانی پتروشیمی (زنجان، گلستان و لردگان) قسمتی از اوره و آمونیاک تولید شده در کشور صادر خواهد شد.

تعداد بازدید : ۴,۱۴۹