لیتوانی آماده حضور در صنعت پتروشیمی ایران

لیتوانی آماده حضور در صنعت پتروشیمی ایران
(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۰۳

ایران و لیتوانی در زمینه توسعه همکاری ها در صنعت پتروشیمی مذاکره می کنند.

به گزارش نیپنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که یکی از مطمئن‌ترین کانال های ارتباطی میان دو کشور ایران و لیتوانی اتاقهای بازرگانی هستند به برخی زمینه‌ های مستعد همکاری از قبیل صنعت پتروشیمی در ایران اشاره کرد و گفت: کشور لیتوانی می‌تواند به شریک تجاری ایران تبدیل شود. 

در ادامه رفت‌ و‌ آمد هیئتهای تجاری به اتاق بازرگانی تهران، رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی با حضور در اتاق تهران با مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی تهران، ضمن خوشامدگویی به رئیس اتاق صنعت و تولید لیتوانی و هیئت همراهش، گفت: لیتوانی کشوری است که می‌تواند برای ایران به مثابه دروازه اروپا مطرح باشد و ایران و لیتوانی به رغم حجم اندک مبادلات در شرایط فعلی، ظرفیت بالایی برای ارتقا سطح مناسبات تجاری خود دارند. 

خوانساری افزود: اگر امروز حجم مراودات تجاری دو کشور در سطح پایینی قرار گرفته، به دلیل عدم شناخت دو کشور از پتانسیلهای یکدیگر است، هرچه میزان شناخت فعالان اقتصادی دو کشور از فعالیتهای اقتصادی هم بیشتر شود، حجم مبادلات و همکاریهای اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت. 

وی با بیان این که یکی از مطمئن‌ترین کانالهای ارتباطی میان دو کشور، اتاقهای بازرگانی هستند به برخی زمینه‌ های مستعد همکاری از قبیل صنعت پتروشیمی در ایران اشاره کرد و گفت: کشور لیتوانی می‌تواند به شریک تجاری ایران تبدیل شود. 

در ادامه این نشست ریمانتاس سیدلاسکاس، رئیس اتاق بازرگانی صنعت و تولید لیتوانی به نخستین حضور خود در ایران در حدود پنج سال پیش اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای توسعه و ارتقا سطح روابط ایران و لیتوانی موافقتنامه‌ای با رئیس وقت اتاق ایران، امضا کردیم، اما در نهایت به دلیل تشدید تحریمها، روابط دو کشور به حداقل رسید، اکنون با توجه به برخی گشایشهای بین‌المللی، امیدواریم مراودات این دو کشور وارد مرحله جدیدی شود و پیمانهای دوجانبه اقتصادی تازه‌ای بین دو کشور به امضا برسد. 

وی با اشاره به امضای قراردادی با یکی از شرکتهای ایرانی فعال در حوزه پتروشیمی افزود: مدیر این شرکت ایرانی قرار است در سفری به لیتوانی با نخست‌ وزیر کشور ما دیدار کند، به این ترتیب اگر روابط اقتصادی این دو کشور با این رویداد کلید بخورد، می‌توان انتظار داشت که شرکتها و دولت لیتوانی نسبت به توسعه روابط با ایران ترغیب خواهند شد. 
رئیس اتاق لیتوانی با اشاره به آنچه در روزهای حضورش در ایران مشاهده کرده است، ادامه داد: تردد شرکتهای غربی در ایران زیاد شده است، لیتوانی هم به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال توسعه همکاری های خود با ایران است. 

تعداد بازدید : ۳,۴۲۹