پتروشیمی ها پیشتاز توسعه فضای سبز عسلویه و ماهشهر

پتروشیمی ها پیشتاز توسعه فضای سبز عسلویه و ماهشهر
(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۱۳

مجتمع های پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر با هدف صیانت از محیط زیست در پی گسترش فضای سبز این مناطق هستند.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: با هدف حفظ محیط زیست، شرکتهای پتروشیمی در سراسر کشور پیشگام توسعه فضای سبز و کشت انواع درختان و گیاهان با توجه به شرایط بومی در مناطق مختلف شده اند و در این مسیر خوشبختانه در عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب پتروشیمی ایران اقدام های بسیار خوبی محقق شده است.

 قدرت الله نصیری با تاکید بر آمادگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای همکاری و تعامل با متولیان امر افزود: باید تنوع گیاهی به عنوان یک اصل مهم زیست محیطی در مناطق مختلف محقق شود .

وی با اشاره به همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تعریف طرحی جامع گفت: درصدد هستیم تا در کوه های عسلویه  گیاهان بومی کاشته شود و از طریق پساب تصفیه شده، سیستم آبیاری قطره ای اجرا کنیم و برای این کار مخازنی در بالای کوه احداث می شوند و با آبیاری قطره ای فضای سبز منطقه را پوشش داده خواهد شد.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که هم‌اکنون مقدار زیادی از پساب تصفیه شده در شرکت پتروشیمی مبین برای آبیاری فضای سبز به کار گرفته می شود یادآور شد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درصدد اجرای طرح جامع فضای سبز منطقه است تا از پساب پتروشیمی برای ایجاد فضای سبز در اماکن خالی بتوان استفاده کرد.

وی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی بندر امام نیز به دلیل دارا بودن امکانات و زیر ساختهای مطلوب اقدامهای خوبی را برای گسترش کاشت درخت حرا در خورهای منطقه انجام داده است.

نصیری افزود: در عسلویه و ماهشهر به عنوان 2 قطب اصلی صنعت پتروشیمی برنامه های جامع و کلانی برای صیانت از محیط زیست این مناطق در حال اجرا است و با همکاری سازمان محیط زیست و دیگر متولیان امر فعالیتهای مطالعاتی متنوعی را در دست اقدام داریم.

وی اظهار کرد: استفاده از فناوری های نوین در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت اصول HSE از محورهای اصلی فعالیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی است  و امید است که با تعامل و همکاری همه کارکنان، فضایی ایمن، سالم و شاداب برای همکاران در صنعت پتروشیمی ایجاد کنیم و در این مسیر  باید از آخرین دانش روز جهان بهره مند شویم.

تعداد بازدید : ۲,۸۶۴