تدوین شایسته سالاری در شرکت ملی صنایع پتروشیمی

تدوین شایسته سالاری در شرکت ملی صنایع پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴) ۱۷:۲۸

اولین نشست عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با کارکنان این شرکت در روز چهارشنبه (18 شهریور ماه 94) برگزار شد.

به گزارش نیپنا، شعری مقدم با بیان اینکه تبعیض در شرکت به نحو مطلوبی باید حل شود، گفت : امیدوارم بتوانیم تبعیض ایجاد شده بین مدیران و کارکنان را از بین ببریم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی مهمترین وظایف خود از سوی وزیر نفت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی را براساس سه اصل شایسته سالاری، جانشین پروری و توسعه جهشی عنوان کرد.

شعری مقدم با تأکید بر سبک های مدیریتی تصریح کرد: امروز در جهان دو روش عمده مدیریت وجود دارد. روش اول می گوید من به عنوان مدیر کار می کنم و همکاران مرا در انجام کار کمک می کنند. روش دوم می گوید همکاران من کار می کنند و من به عنوان مدیر، آنها را در انجام وظایفشان کمک می کنم که اینجانب طرفدار و مجری روش دوم هستم.

وی مهمترین خدمات انجام شده در دو سال مدیریت خود را جلوگیری از تعدیل نیرو در شرکت های پتروشیمی، دسترسی به اینترنت برای کلیه همکاران، انتخاب مهندس نژادسلیم به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مهندس امیری مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در راستای تکلیف شایسته سالاری ، همچنین به منظور استقرار نظام جانشین پروری به انتخاب مدیریت مشارکتی بر مبنای هوش جمعی با استفاده از ابزارهای نظیر  مدیریت دانش و .... عنوان کرد.

ایشان از دیگر اقدامات مهم انجام شده در شرکت ملی صنایع پتروشیمی را تدوین نقشه راه ، تدوین بیانیه های ماموریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور تدوین استراتژی و تجاری سازی  دانش های فنی کسب شده در شرکت پژوهش و فن آوری و دریافت مجوز احداث واحد متانول در ماهشهر اعلام کرد.

در ادامه معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه توسعه جهشی در صنعت یکی از اهداف جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، گفت :  برای توسعه جهشی در صنعت پتروشیمی نیازمند توسعه زیرساختها از طریق تامین سرمایه و تکنولوژی هستیم که این اصل خود نیازمند برداشتن تحریم ها است.

در پایان این نشست شعری مقدم با حضور مدیران و روسای شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سایت payampetro.ir "نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی" رونمایی کرد.

تعداد بازدید : ۳,۷۷۲
Loading