تقویت نقش‌ آفرینی پتروشیمی با سرمایه‌گذاری مستمر

تقویت نقش‌ آفرینی پتروشیمی با سرمایه‌گذاری مستمر
(سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۴:۲۵

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توسعه پتروشیمی‌ها را نیازمند سرمایه ‌گذاری مستمر در این صنعت دانست و گفت: باید موانع پیش روی تولید با هدف رونق کسب ‌و کار، رفع شود.

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به اشتیاق شرکت‌های خارجی برای حضور در طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: مزیت وجود منابع گاز، ظرفیت منحصر به‌ فردی برای توسعه بلندمدت صنعت پتروشیمی در ایران ایجاد می‌کند. 

عضو کمیسیون انرژی افزود: در میان بخش‌های مختلف صنعت نفت، صنایع پتروشیمی هستند که می‌توانند مانع خام فروشی شوند ولی تحقق این موضوع در گروی سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن است. 

این نماینده مجلس نهم، گفت: باید بسترها و مؤلفه های مربوط به افزایش سرمایه‌گذاری در پتروشیمی را تقویت کرد بااین‌حال نقش دولت در مهیاکردن زمینه سرمایه‌گذاری برجسته است. 

وی گفت: صنعت نفت و همین‌طور پتروشیمی نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه برای حفظ وضع موجود و توسعه هستند از این ‌رو با تقویت جایگاه صنایع مادر، مزیت‌های اقتصادی و اجتماعی آن‌ها در کشور بروز می‌کند. 

تمیمی افزود: ایران برای صاحبان سرمایه می‌تواند مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد چون مزیت‌های کشورمان در ابعاد مختلف قابل ارزیابی و رقابت‌ پذیری است. 

وی تاکید کرد: باید موانع پیش روی توسعه و تولید در کشور رفع شود ازاین‌رو امید می‌رود قانون رفع موانع تولید، سبب رونق کسب‌وکار در کشور شود.

تعداد بازدید : ۲,۴۹۹