تک نرخی کردن ارز، راه ورود به بازارهای جهانی

تک نرخی کردن ارز، راه ورود به بازارهای جهانی
(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۴:۱۶

تک نرخی کردن ارز یکی از راهکارهای اساسی برای ورود صنایع پتروشیمی و تکمیلی کشور به بازارهای جهانی است.

مدیر انجمن تولیدکنندگان مستربج  درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: با پایین آوردن بهره بانکی برای تولیدکنندگان داخلی، تک نرخی کردن ارز، دریافت اصولی مالیات و ... باید از تولیدات داخلی کشور حمایت شود.

حمید پیروزفر افزود: سیاست های کلان دولت در صنایع پتروشیمی می تواند با راهکار یاد شده هدایت این مجموعه را در یک مسیر ثابت به عهده گیرد و مسیر توسعه را هموار کند.

وی به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود در این زمینه، وجود ناهماهنگی در قیمت گذاری مواد اولیه، مواد تکمیلی، واردات و ... است که به دلیل دو نرخی بودن ارز ایجاد می شود.

مدیر انجمن تولیدکنندگان مستربج با تاکید بر اینکه صنایع پتروشیمی و تکمیلی حلقه هایی به هم پیوسته اند، تصریح کرد:یکی از مهم ترین راه های ورود به بازارهای جهانی ، تک نرخی کردن ارز است.

پیروز فر برای جذب سرمایه خارجی به کشور، با توجه به شرایط کنونی (پساتحریم)، بیان کرد: به دلیل وجود بهره بانکی بسیار کم در کشورهای خارجی و بهره بانکی بالا در ایران، با ورود شرکت های خارجی (چه در صنایع پتروشیمی و چه در صنایع تکمیلی)، قدرت رقابت آنها برای وارد کردن محصولات خود به کشور زیاد می شود و در این صورت، تولیدات داخلی کشور به شدت آسیب خواهد دید.

وی نقش دولت را در حمایت از تولیدات داخلی حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: در دوره پساتحریم، غولهای تجاری جهان به جای وارد کردن سرمایه خود به کشور، به دنبال وارد کردن مواد ساخته شده اند و دولت با اتخاذ سیاست های کلان  و مناسب باید از بروز آسیب در این صنعت جلوگیری کند.

مدیر انجمن تولیدکنندگان مستربج تصریح کرد: صنایع تکمیلی و مادر نیز باید همسو با دولت قدم بردارند تا بتوانند به درستی پاسخگوی نیاز جمعه در این زمینه باشند.

مدیر انجمن تولیدکنندگان مستربج اظهار کرد: مجموعه هلدینگ ظریف مصور و پتروشیمی رجال از مواد پتروشیمی تا صنایع تکمیلی را تولید میکند که شامل مواد پتروشیمی، مجموعه ظریف مصور و ... می شود.

پیروزفر افزود: در این مجموعه انواع محصولات تکمیلی مانند مستربج،الیاف، موکت و مواد مختلف تولید می شود.

به گفته وی، این مجموعه برنامه توسعه و صادرات را هر ساله در قالب طرحهای توسعه ای دنبال می کند.


تعداد بازدید : ۲,۶۳۷