افزایش سرمایه گذاری سابیک در پروژه های گاز شیل ایالات متحده

افزایش سرمایه گذاری سابیک در پروژه های گاز شیل ایالات متحده
(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۳۲

سابیک قصد دارد سرمایه گذاری خود در صنعت گاز شیل ایالات متحده را در غالب همکاری های مشترک افزایش دهد.

به گزارش نیپنابه نقل ازپایگاه اینترنتی زاویا ( zawya )،مقامات شرکت صنایع شیمیایی سابیک عربستان سعودی اعلام کردند: سود خالص سابیک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، یک میلیارد و 640 میلیون دلار بوده است. آمارها نشان می دهد که سود خالص این شرکت در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 21.63 درصد افت داشته است.

یوسف عبدالله البنیان، مدیرعامل سابیک، نتایج عملکرد مالی اخیر سابیک را عمدتا متاثر از کاهش سطح عمومی قیمت محصولات این شرکت دانست. اگر چه وی خاطرنشان کرد که هزینه های فروش نیز تا حدی کاهش یافته است.بهای محصولات سابیک وابستگی زیادی به قیمت نفت خام و رشد اقتصاد جهانی دارد. چرا که تولیداتی چون انواع پلاستیک ها، کودها و فلزات به طور گسترده ای در ساخت و ساز، کشاورزی، صنعت و کالاهای مصرفی کاربرد دارند.

این شرکت به تازگی قراردادی را برای خرید گاز شیل با شرکت خط لوله اینترپرایز که دفتر مرکزی آن در هیوستون ایالت تگزاس واقع است؛ به امضا رساند. گاز خریداری شده به عنوان خوراک اولیه در ایالات متحده مصرف یا به دیگر کشورها از جمله بریتانیا صادر می شود.

واحدهای کراکر مجتمع های پتروشیمی سابیک در بریتانیا، قادر خواهند بود از گاز شیل به عنوان خوراک اولیه ارزان قیمت برای تولید انواع الفین ها استفاده کنند. این موضوع قدرت رقابت پذیری محصولات سابیک در بازارهای بین المللی را افزایش می دهد.

این شرکت اعلام کرده است که به طور مستقیم در تولید گاز شیل عربستان سرمایه گذاری نخواهد کرد. با این حال کشف ذخایر گاز شیل در این کشور، مسیر را برای سرمایه گذاری غیرمستقیم سابیک در این بخش هموار می کند.



تعداد بازدید : ۱,۲۷۴