راهیابی راکتور بزرگ به کارخانه پتروشیمی بلژیک

راهیابی راکتور بزرگ به کارخانه پتروشیمی بلژیک
(یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۱۶

این اقدام موجب کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد نهایی شرکت شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از بی پی گلوبال، کارخانه پتروشیمی بلژیکی ژیل برای کاهش هزینه های گزاف تولید و استفاده از کاتالیزورها و همچنین کاهش میزان مصرف اسید استیک یکی از کارخانه های خود را بروز کرده و یک راکتور بزرگتر و کارآمدتر را جایگزین کرده است. 

راکتور عظیم الجثه 407 تنی برای انتقال به کارخانه پتروشیمی در بلژیک 5 کیلومتر از مرکز مهندسی کووک جابه جا شده است و در این جابه جایی پلیس مجبور شد تا برای ساعاتی یکی از بزرگراه ها را مسدود کرده تا حمل و نقل بهتر صورت گیرد 

سایت پتروشیمی باژیکی ژیل در نزدیکی بندر آنتورپ واقع شده و تولید کننده انواع اسید ترفتالات خالص (PTA) است، این ماده عنصر اصلی در تولید بطری های پلاستیکی و مواد پلی استری است.   این مرکز همچنین پارازایلین هم تولید می کند که مواد خام اصلی برای اسید ترفتالات خالص است.

این مجموعه از سال 2009 به منظور گسترش کارخانه های پتروشیمی راه اندازی شده است که تولید خود را به سالانه حدود 2 میلیون تن افزایش داده است این افزایش ظرفیت تولید مبتنی بر کنترل  هزینه های کلی عملیات تولید بوده است. 

مجموعه کارخانه های پتروشیمی  BP به مردم سراسر جهان و تولید کنندگان محصولات پایین دست پتروشیمی خدمات و کالا ارائه می کند. 

این مجموعه عظیم پتروشیمی در دو زمینه گسترده انرژی فعالیت می کند قسمت بالادست آن در زمینه تولید نفت و گاز طبیعی، توسعه میدان و تولید محصولات متنوع بالادست فعالیت می کند و بخش پایین دست آن که به نوعی بازوی بی پی نیز محسوب می شود بر روی تولید محصولات پتروشیمی، سوخت و کاتالیزورهای پتروشیمی متمرکز است.

تعداد بازدید : ۲,۲۳۳