امکان سنجی پروژه های جدید پتروشیمی در کانال سوئز

امکان سنجی پروژه های جدید پتروشیمی در کانال سوئز
(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۵۹

مصر به دنبال گسترش صنعت پتروشیمی خود با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

به گزارش نیپنا، به نقل از دیلی نیوز، شریف اسماعیل وزیر نفت و منابع معدنی مصر از راه اندازی تعدادی پروژه جدید در زمینه پالایش و پتروشیمی در منطقه اقتصادی جنوب کانال سوئز خبر داد.

شریف اسماعیل در ادامه افزود سرمایه گذاری در این پروژه ها، کانال سوئز جدید را به آبراه اقتصادی مهمتری تبدیل می کند زیرا سرمایه گذاری ها باعث افزایش تجارت و حمل و نقل، به خصوص فرآورده های نفتی و گاز طبیعی در آینده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که در حال حاضر اجرای تعدادی از پروژه ها به منظور بالا بردن ظرفیت ذخیره سازی و تعدد عملیات حمل و نقل و در نهایت افزایش میزان امنیت در بازار داخل است. 

اسماعیل ضمن تاکید بر توانایی بخش نفت به ارائه نیازهای مورد نیاز پروژه ها و صنعت گفت که با ورود کشتی های بزرگ حمل گاز بخشی از نیاز صنعت پتروشیمی مصر نیز مرتفع می شود.

او اشاره کرد که پروژه جدید کانال سوئز، نقطه عطف مهمی برای  اقتصاد مصر بوده و راهی به سمت رشد اقتصادی خواهد بود و مصر با این پروژه فاز جدیدی از رشد اقتصادی را شاهد خواهد بود. منطقه کانال سوئز در آینده به یک مرکز اقتصادی، تجاری تبدیل خواهد شد که تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد. 

اجرای پروژه های پتروشیمی علاوه بر رشد اقتصادی ضمن ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در تمام بخش های اقتصادی، موجب ظهور نهادهای جدید اقتصادی خواهد شد که به جای عرضه مواد خام آنها را پردازش کرده و  محصولات پتروشیمی تولید کند. 

تولید محصولاتی با ارزش افزوده در صنایع تکمیلی پتروشیمی برای فعالان صنعت پتروشیمی مصر فرصتی پدید خواهد آورد که نه تنها منجر به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان می شود بلکه محصولات آنان به عنوان یک دستاورد ملی ثبت خواهد شد. 

وزیر نفت و منابع معدنی مصر در پایان گفتک این پروژه، یک مدل مصری موفق در برنامه ریزی، تامین مالی، اجرا و راه اندازی پروژه های بزرگ پتروشیمی خواهد بود که از منظر دولتی بسیار با اهمیت است.

تعداد بازدید : ۱,۴۸۷