افزایش چهاربرابری سود پتروشیمی پتکیم

افزایش چهاربرابری سود پتروشیمی پتکیم
(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۳۷

سادتین کورتکوت مدیر شرکت پتروشیمی پتکیم گفت: شرکت با استفاده از افزایش ظرفیت تولید از تمام توان خود برای ثبات سودآوری در آینده استفاده خواهد کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از دیلی صباح، سود خالص شرکت پتکیم، تولید کننده محصولات پتروشیمی ترکیه ای از  44.4 میلیون لیرمعادل 15.99 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2015 به حدود 188 میلیون لیر در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است.

شرکت پتروشیمی پتکیم در شش ماه اول سال 2015 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از سود 4 برابری یعنی 232.3 میلیون لیر برخوردار شده است. 

به عبارت دیگر شرکت پتکیم با گردش مالی 2.83 میلیارد تی ل در شش ماه اول سال جاری در حدود 290 میلیون تی ل درآمد داشته است که با احتساب هزینه ها و مالیات بر محصولات در حدود 252 میلیون تی ل درآمد داشته است این بدان معنی است که سود خالص سهام 2.3 درصدی در سال گذشته به 11.2 درصد رسیده است.

مجموعه اقدامات شرکت در سال 2015 موجب این افزایش درآمدزایی شده است به این شکل که نه تنها سیاست های فروش با در نظر گرفتن نیاز بازار بوده است بلکه کاهش هزینه های تولید و کنترل آنها تاثیر مستقیمی بر افزایش سودآوری شرکت داشته است. 

کنان یاووز رییس ترکیه ای شرکت دولتی نفت آذربایجان ، سوکار ضمن اعلام خبر واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی پتکیم گفت: شرکت دولتی نفت آذربایجان، با وجود فروش بخشی از سهام خود در پتکیم با حفظ 51 درصد سهام پتکیم قصد دارد همچنان به عنوان یک اهرم موثر بر روند فعالیت این شرکت نظارت داشته باشد .

تعداد بازدید : ۱,۵۰۹