تلاش برای ارتقای جایگاه صنعت پتروشیمی درعرصه بین المللی

تلاش برای ارتقای جایگاه صنعت پتروشیمی درعرصه بین المللی
(چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۵۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است پتروشیمی پس از تحریم ها می تواند حضور بین المللی خود را با تولید و صادرات بیشتر ارتقا دهد.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره این که بعد از رفع محدودیت های تحریم، روند توسعه پتروشیمی ها چگونه می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود شتاب گیرد، اظهار کرد:  حضور بین المللی ایران، با دیپلماسی انرژی، روند صعودی می یابد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی افزود:فعال شدن دیپلماسی انرژی و اقتصادی،  درآمد ارزی کشور را افزایش خواهد داد، افزون بر این، توسعه روابط اقتصادی، استقامت کشور را نیز افزایش خواهد داد.

 عضو کمیسیون انرژی گفت: ایجاد فرصت های شغلی یکی از مزیت های توسعه روابط اقتصادی است از این رو افق پیش روی در این بخش  روشن ترسیم می شود.

به گزارش نیپنا، با اجرایی توافق ایران با گروه کشورهای 1+،5 ایران قصد دارد، سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را گسترش دهد اما سیاست دولت جذب سرمایه گذاری همراه با انتقال فناوری و تولید مشترک و صادرات است.

پتروشیمی ایران یکی از مزیت های مورد توجه کشورهای خارجی است چون مزیت های بنیادین و غیر بنیادین فراوانی را داراست. از جمله وجود منابع پایدار و غنی خوراک و سوخت، دسترسی به آب های آزاد، همجواری با 15 کشور، وجود نیروی انسانی متخصص و بازار مصرف داخلی از مزیت های اقتصادی ایران برشمرده می شوند.   

تعداد بازدید : ۱,۷۹۴