معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی مطرح کرد:

تمایل سرمایه گذاران خارجی برای داشتن شریک دولتی در ایران

تمایل سرمایه گذاران خارجی برای داشتن شریک دولتی در ایران
(چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴

عباس شعری مقدم گفت: همه شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در مذاکرات خود با ما بر وجود یک شریک دولتی برای رفع موانع موجود در صنعت پتروشیمی ایران تاکید دارند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با نیپنا با اشاره به رفت و آمد هیئت های تجاری خارجی پیش و پس از امضا توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: همه شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در مذاکرات خود با ما بر وجود یک شریک دولتی برای رفع موانع موجود در ایران تاکید دارند، این امر متاسفانه با قانون اصل 44 انطباق ندارد.

شعری مقدم با تاکید بر این که شرکتهای خارجی هم اکنون علاقه مند به فروش دانش فنی و لیسانس و فاینانس به صنعت پتروشیمی ایران هستند، گفت: تجربه حضور شرکت ساسول آفریقای جنوبی در پتروشیمی آریاساسول نمونه ای برای همکاری با شرکتهای خارجی در این صنعت است و ما علاقه مند هستیم با خارجی ها به عنوان شرکت و نه صرفاً فروشنده یا سرمایه گذار همکاری کنیم.

شعری مقدم افزود: بانکهای خارجی با وجود اطلاع از شرایط فعلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنان تمایل زیادی برای همکاری دارند، زیرا در سالهای گذشته و با وجود تحریم اقساط فاینانس هایی خارجی را مرتب پرداخت کرده ایم و همین موضوع باعث خوشنامی و اعتبار شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سطح جهانی است.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۹