تولید 29 هزار تن محصول در پتروشیمی لاله

تولید 29 هزار تن محصول در پتروشیمی لاله
(سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۴۹

پتروشیمی لاله در چهار ماه نخست امسال بیش از 29 هزار تن محصول تولید کرده است.

به گزارش نیپنا، پتروشیمی لاله در تیرماه امسال توانست با 102.6 درصد ظرفیت اسمی خود تولید محصول داشته و ششمین جایگاه پتروشیمی کشور را از نظر عملکرد به خود اختصاص دهد.

این پتروشیمی بر اساس ظرفیت اسمی خود سالانه بیش از 300 هزار تن محصول تولید می کند که بر اساس آمارهای موجود تا پایان تیرماه امسال توانسته بیش از 113 هزار تن از این میزان را محقق کند.

از لحاظ تناژ و تولید سهم پتروشیمی لاله در تیرماه امسال به ترتیب 1.3 و 0.71 درصد بوده است.همچنین این پتروشیمی تا پایان تیرماه امسال توانسته است بیش از 87 هزار تن از محصولات خود را صادر کند.

بر پایه این گزارش، پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی لاله از نظر کیفی از برترین محصولات شناخته شده فیلم در جهان است که به هند، الجزایر، چین، بخشی از آفریقا، یونان، ترکیه، آلمان و شمال اروپا صادر می‌شود.

پلی‌اتیلن پتروشیمی لاله از نظر درخشندگی، شفافیت و موارد فیزیکی و مکانیکی در مقایسه با اجناس مشابه داخلی برتری دارد، ظرفیت تولید و دانش فنی این محصول نیز استاندارد و مطابق با فناوریهای روزآمد دنیاست.

خوراک این مجتمع اتیلن است که به میزان ٣٠٦ هزار تن از الفین مارون تأمین می شود و محصولات این مجتمع در تولید انواع فیلم پلی اتیلن، ظروف مختلف، قطعات پلاستیکی و طبی و غیره کاربرد دارد.

اجرای طرح پتروشیمی لاله با سرمایه گذاری داخلی و خارجی (٤٥ درصد پتروشیمی مارون، ٣٠ درصد سابیک اروپا و ٢٥ درصد پلیمرهای صنعتی پوشینه شرکت بخش خصوصی داخل) از سال ٨١ و تأمین فاینانس آن از سال ٨٢ آغاز و در نهایت در دی ٨٦ تکمیل و راه اندازی آزمایشی شده است.

تعداد بازدید : ۲,۱۵۲