تکمیل زنجیره ارزش در پرتوی سرمایه گذاری های جدید

تکمیل زنجیره ارزش در پرتوی سرمایه گذاری های جدید
(دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۳۰

عضو کمیسیون انر‍ژی مجلس گفت: سرمایه گذاری در پتروشیمی زمانی اثربخش خواهد شد که در مسیر ایجاد زنجیره ارزش و بر اساس برنامه های بلند مدت صورت گیرد.

شمس اله بهمئی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، در خصوص برنامه های آینده صنایع پتروشیمی پس از رفع تحریم ها گفت: ظرفیت های خوبی تاکنون در پتروشیمی ایجاد شده  اما واقعیت این است که قابلیتهای کشورمان در این زمینه بسیار فراوان تر از وضعیت فعلی است.

عضو کمیسیون انر‍‍‍ژی مجلس افزود: یکی از محورهای مورد  تاکید سرمایه گذاری است؛ اما نکته حائز اهمیت روشهای سرمایه گذاری است به معنای این که  روند یاد شده  باید در جریان ایجاد زنجیره ارزش انجام شود.

وی گفت: سرمایه گذاری در مسیر زنجیره ارزش اثربخشی این برنامه را افزایش می دهد؛ بنابراین رشد و توسعه در این صنعت و  برای دستیابی به اهداف بلند مدت و پایدار باید متوازن و بر اساس برنانه های مدون و بلند مدت باشد.

وی با اشاره به در آستانه قرار گرفتن مجلس و دولت برای تدوین برنامه ششم توسعه کشور گفت: در این ایام لزوم و اهمیت نگاه بلندمدت به سرمایه گذاری در حوزه نفت و انر‍ژی فراوان بوده و صنعت پتروشیمی می تواند جایگاه ویژه ای در این برنامه داشته باشد.

تعداد بازدید : ۲,۷۴۳