شهرک صنعتی صنایع شیمیایی شیراز افتتاح شد

شهرک صنعتی صنایع شیمیایی شیراز افتتاح شد
(چهارشنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۴۱

همزمان با روز ملی حمایت از صنایع کوچک نخستین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی صنایع شیمیایی کشور (امروز چهارشنبه 21 مرداد ماه) با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز افتتاح شد.

به گزارش نیپنا، شهرک فناوری صنایع شیمایی شیراز تخصصی‌ترین شهرک صنعتی صنایع شیمیایی کشور است که با هدف توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات فناوری صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان فارس و جنوب کشور با واحدهای فناور و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی ایجاد شده است. 

استان فارس از مهم‌ترین قطب‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی محسوب می‌شود و این استان هم‌جوار با پارس جنوبی است بنابراین استقرار واحدهای دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری روز برای ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات نرم‌افزاری و مشاوره‌ای به این صنایع بسیار ضروری است که با راه‌اندازی این شهرک این بسترها فراهم شد.

شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز دارای 10 هکتار مساحت و مرکز خدمات کسب و کار نیز دارای 5 هزار و 300 متر مربع زیربناست که با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال ایجاد شده است .

در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شیراز در حال حاضر شرکت‌های فنی و مهندسی و مشاوره‌ای، آزمایشگاه‌های مرجع، واحدهای دانش‌بنیان، فن بازار منطقه‌ای فارس، کلینیک صنعت و بخش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس مستقر شده‌اند و خدمات مختلف مشاوره‌ای و خدمات فنی و مهندسی به صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی ارائه می‌دهند.

تعداد بازدید : ۵,۹۸۷