هفتمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی منطقه عسلویه

هفتمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی منطقه عسلویه
(دوشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۳۵

هفتمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی منطقه عسلویه ، در روز سه شنبه ششم مردادماه 1394 به میزبانی مجتمع پتروشیمی نوری برگزار شد.

در این اجلاس که با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مدیر کل HSE وزارت نفت ، مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل شرکت های تولیدی منطقه عسلویه برگزار شد، به بررسی مشکلات و موانع تولید در شرکت های پتروشیمی پرداخته شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری، شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت :  تشکیل شورای راهبردی یکی از اقدامات مفید و موثر در جهت اتحاد و انسجام شرکت های تولیدی منطقه است و اینگونه همبستگی ها همیشه و در همه حال می تواند شرکت های پتروشیمی منطقه را در بهبود شرایط و رفع موانع تولید یاری نماید.

وی افزود : مسئله محیط زیست یکی از مسائل مهم و مورد توجه دولت در وزارت نفت است و خاطر نشان کرد صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند اولین قدم شرکت های تولیدی در جهت کنترل منابع ، اصلاح آلودگی هوا و بهبود شرایط زیست محیطی منطقه باشد.

براساس این گزارش، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ضمن بیان مشکلات و موانع تولید در سطح شرکت های پتروشیمی اذعان داشت، اگر چه مشکل اساسی شرکت های تولیدی منطقه در بحث کمبود خوراک ، تاخیر در راه اندازی فازهای گازی به شمار می آید اما این مشکل می تواند با تعامل و همبستگی و ایجاد روح همکاری به جای لفظ همکاری در روابط بین شرکت ها به نحو مطلوبی مرتفع شود.

نژادسلیم هزینه های دریافتی منطقه های ویژه اقتصادی بعنوان نماینده دولت  از شرکت ها را غیر منصفانه بیان کرد و پیشنهاد داد این هزینه ها بایستی با توجه به میزان سود دهی شرکت ها محاسبه شود و شرکت های زیان ده از این قائده مستثنی شوند.

در این نشست مرتضوی مدیر کل HSE وزارت نفت به تشریح مسائل مربوط به ساختار و تشکیلات HSE ، اهداف و برنامه های وزارت نفت در منطقه پرداخت و با ارائه گزارشی جامع ، اصلی ترین عوامل وقوع حادثه در 5 ساله اخیر صنعت را آموزش های ناکارآمد ، بی توجهی در صدور پرمیت ها ، مهارت ناکافی در تصدی برخی مسئولیت ها و در نتیجه بی نظمی بوجود آمده در سازمان ها بیان کرد و افزود: هدف وزارت نفت ساختن یک HSE واحد در منطقه عسلویه بدون دست زدن به سیستم های موجود و با همکاری تمامی شرکت های مستقر در منطقه است. ایشان تحقق این هدف را مستلزم ورود مدیران ارشد به میدان عمل و جدی گرفتن انضباط در تمامی سطوح سازمانی دانست.

تعداد بازدید : ۳,۲۰۸
Loading