تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن در پتروشیمی مهاباد

تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن در پتروشیمی مهاباد
(شنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۳۶

همزمان با دریافت خوراک پتروشیمی مهاباد از تابستان امسال آماده تولید خواهد بود.

محسن مجیدی، مدیرعامل پتروشیمی مهاباد، در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: محصول اصلی پتروشیمی مهاباد، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی است که به میزان 300 هزار تن در سال و به عبارتی حدود 1000 تن در روز خواهد بود .

وی ادامه داد: علاوه بر پلی اتیلن گاز بوتن 1 نیز به مقدار 30 هزار تن در سال تولید خواهد گردید که 15 هزار تن آن در فرایند تولید پلی اتیلن مصرف و بقیه به عنوان محصول جانبی از مجتمع صادر خواهد شد.

مجیدی خوراک این پتروشیمی را اتیلن عنوان کرد و گفت: خوراک مجتمع از پتروشیمی کاویان تامین می شود اما به دلیل آنکه پتروشیمی کاویان با یک سوم ظرفیت کار می کند، ما نیز با کمبود خوراک روبرو هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه فازهای پارس جنوبی مشکل خوراک کاویان و به تبع آن مجتمع هایی که از پتروشینی خوراک دریافت می کنند حل شود.

مدیرعامل پتروشیمی مهاباد افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده  تابستان امسال مشکل خوراک پتروشیمی مهاباد حل خواهد شد و می توان انتظار داشت که واحدها با حداکثر ظرفیت کار کنند.

وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی پتروشیمی مهاباد را 1200 میلیارد تومان دانست.

شرکت پتروشیمی مهاباد به منظور توسعه تولید محصولات پتروشیمیایی در کشور و ایجاد کار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات پتروشیمیایی و استفاده بهینه از منابع گازی کشور و ایجاد ارزش افزوده بر روی سرمایه‌های ملی با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

تعداد بازدید : ۴,۴۶۱