کاهش آلاینده ها اولویت شرکت های پتروشیمی

کاهش آلاینده ها اولویت شرکت های پتروشیمی
(شنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۲

کاهش میزان انتشار گازها در شرکتهای پتروشیمی از راهبردهای HSE شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی است.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در حوزه بهداشت صنعتی تلاش داریم تا انتشار گازهای مختلف را در مجتمع های پتروشیمی به کمترین میزان برسانیم و در این مسیر تاکنون دستاوردهای خوبی کسب شده است اما نیازمند همکاری جدی تمام مجتمع ها و طرح های پتروشیمی در سراسر کشور هستیم.

قدرت الله نصیری افزود: به تمام شرکتها ابلاغ شده تا انتشار گازها باید با هدف حفظ محیط زیست به کمترین میزان ممکن برسد و همسو با این اعلام، دستور العمل های لازم  نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: امسال با جدیت به دنبال آن هستیم تا قوانین و وظایف حاکمیتی را مصوب کرده و به مرحله اجرا در آوریم و قوانینی که برای HSE تصویب شده به طور کامل از سوی شرکت های بخش خصوصی اجرا شود.

به گزارش نیپنا، مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش اظهار کرده بود: تمام مجتمع های پتروشیمی کشور تا پایان سال 96 به سیستم آنلاین مانیتورینگ پسابهای صنعتی و پایش آنلاین آلاینده ها مجهز می شوند.

وی افزوده بود: با نصب این سیستم ها در مجتمع های پتروشیمی اطلاعات مربوط به خروجی سیستمهای گاز فلر و پسابهای صنعتی به دفاتر استانی سازمان محیط زیست منتقل می شود و در آینده نزدیک امید است بتوانیم از تهران و در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پایش ها را آنلاین رصد کنیم.

قدرت الله نصیری افزوده بود: تا پایان تابستان بیش از 90 درصد از مجتمع های پتروشیمی به سیستم پایش آنلاین اندازه گیری انتشار گازهای گلخانه ای تجهیز خواهند شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی سیستم های آنلاین مونیتورینگ و پایش در همه شرکتها گفته بود: از طریق سیستم های پایش برخط ( آنلاین) می توان خروجی ها را رصد کرد، بنابراین امیدواریم امسال با این سیستم مشارکت بیشتری در حفظ محیط زیست کشورمان داشته باشیم.

تعداد بازدید : ۳,۱۰۲