شاخص بورس مثبت شد

شاخص بورس مثبت شد
(چهارشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۴۳

پس از ۶ روز پیاپی روند کاهشی، شاخص بورس مثبت شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ؛ پس از شش روز پیاپی کاهشی، در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با داوستد 485 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 109 میلیارد تومان در 35 هزار نوبت، شاخص بورس 48 واحد رشد کرد و در ارتفاع 66 هزار و 489 واحد آرام گرفت.

نمادهای معاملاتی حکشتی، وتجارت و وبصادر هم در روز جاری بیشترین اثر مثبت و نمادهای شاراک، وبشهر و فارس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکتی نماگر بازار سرمایه داشتند.

در بازارهای فرابورس ایران نیز تعداد 333 میلیون ورقه به ارزش 84 میلیارد تومان در 12 هزار نوبت جابجا شد و آیفکس با افت 3.6 واحدی در کانال 778 واحد قرار گرفت.

نمادهای کشتیرانی، بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی شازند و توسعه صنایع بهشهر بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.

 در بازار دیروز شاخص آزاد شناور 93 واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول افتی 3 واحدی داشت و در مقابل شاخص بازار دوم 326 واحد صعودی شد. در این روز سه گروه خودرو، شیمیایی و بانک ها در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. همچنین در میان شاخص های صنعتی ، گروه ذغال سنگ، منسوجات و انتشار و چاپ بیشترین رشد را ثبت کردند.

سهامداران نمادهای آلومینیوم ایران، بیمه دانا ،ایرکا پارت صنعت، حمل و نقل خلیج فارس، سیمان اصفهان، پتروشیمی فارابی و پتروشیمی کرمانشاه طولانی ترین صف های فروش را در این نمادها تشکیل دادند. همچنین دیروز پتروشیمی مبین در نماد معامله بلوکی بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.


تعداد بازدید : ۲,۵۱۰